Pytania Klientów


Nadanie i odbiór przesyłki w paczkomacie

W przypadku gdy wybieramy usługę Paczkomaty InPost, przesyłkę należy nadać w paczkomacie, który został wybrany w formularzu Smart Kurier w sekcji Nadawca. Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wskazanego w formularzu Smart Kurier w sekcji Odbiorca.

Wybierając Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • Nadanie i doręczenie przesyłki realizowane jest w oparciu o paczkomaty zlokalizowane na terenie Polski.
  • Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, przy hipermarketach i centrach handlowych oraz na całodobowych parkingach strzeżonych.
  • Paczkomaty można wyszukać formularzu Wyślij przesyłkę po wybraniu Paczkomaty należy kliknąć w ikonę lupy w polu "wybierz paczkomat" lub w zakładce Pomoc > Znajdź paczkomat.
  • Przesyłka musi zostać nadana w paczkomacie wybranym w formularzu w części Nadawca.
  • Przesyłka będzie doręczona do paczkomatu wybranego w formularzu w części Odbiorca.
  • Przesyłkę należy nadać w paczkomacie w ciągu 48 godzin od momentu opłacenia zamówienia.
  • Przesyłka zostanie doręczona w ciągu 3 dni roboczych licząc od daty nadania przesyłki w paczkomacie.
  • W przypadku nadawania przesyłek pobraniowych należy pamiętać, iż nie wszystkie paczkomaty obsługują przesyłki pobraniowe.

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy:

  • Wydrukować dokument transportowy.
  • Przykleić dokument transportowy do przesyłki.
  • Nadać przesyłkę w paczkomacie wybranym podczas rejestracji przesyłki w części Nadawca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).
  • Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wybranego podczas rejestracji przesyłki w części Odbiorca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Nadaję paczkę".
  • Należy zeskanować kod paskowy z dokumentu transportowego lub wpisać numer dokumentu transportowego ręcznie lub wpisać ręcznie kod nadania w paczkomacie.
  • Po wprowadzeniu poprawnego numeru otworzy się skrytka, do której należy włożyć przesyłkę.
  • Po dostarczeniu przesyłki do paczkomatu odbiorczego na adres e-mail i/lub telefon komórkowy odbiorcy zostanie przesłana informacja (e-mail / SMS) o przesyłce gotowej do odbioru. Wiadomość będzie zawierać kod odbioru w paczkomacie oraz adres paczkomatu.

Odbiór przesyłki w paczkomacie:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Odbierz paczkę".
  • Należy wprowadzić numer telefonu komórkowego, na który przesłany został SMS z kodem odbioru.
  • Należy wprowadzić kod odbioru w paczkomacie.
« Powrót    Udostępnij

Przedmioty wyłączone z transportu kurierem

  •  Publikacja: 12 listopada 2022 roku

Są przedmioty, jakich nie przewiezie żadna firma. Naturalnie – przewoźnik nie sprawdzi, co znajduje się we wnętrzu każdej paczki i jeśli ktoś zdecyduje się na to, aby w ten sposób przesłać komuś na przykład produkty spożywcze – wówczas robi to na własną odpowiedzialność. Paczka zostanie dostarczona na miejsce, ale w razie wystąpienia nieprawidłowości reklamacja nie zostanie uwzględniona. Jeśli kurier przy nadaniu zorientuje się, że wewnątrz opakowania znajdują się produkty wyłączone z przewozu, może odmówić odebrania przesyłki od nadawcy. Gdy jednak to przeoczy – paczka wciąż może wrócić do nadawcy, gdyż przechodzi jeszcze ona przez kolejne sortownie, gdzie zazwyczaj łatwiej można dostrzec, że zawartość pudełka jest niezgodna z regulaminem przewoźnika.

Tanie wysyłanie – poznaj sposób na oszczędne wysyłanie paczek!

  •  Publikacja: 19 października 2022 roku

Coraz więcej przewoźników decyduje się na to, aby podnieść ceny swoich usług. Wynika to m.in. z niespokojnej sytuacji na rynku paliwowym, wojny Rosji z Ukrainą, jak i globalnej sytuacji gospodarczej, wskazującej na to, że czeka nas recesja. Niemniej – wciąż istnieje szansa na to, aby paczki wysyłać tanio. Klucz leży w korzystaniu z odpowiednich usług, jak i wiedzy dotyczącej zniżek, jakie w określonych okolicznościach przewoźnicy proponują klientom.

Paczkomat czy kurier? Czyli plusy i minusy wybranych usług InPost

  •  Publikacja: 17 października 2022 roku

Dzisiaj w każdym dużym mieście w Polsce znajdują się dziesiątki automatów ze skrytkami na przesyłki, a i w małych miejscowościach często spotyka się te urządzenia. Nic dziwnego – korzystanie z nich wiąże się z ogromną wygodą. Z jednej strony – można w nich odebrać paczkę w dogodnym dla siebie momencie. Po umieszczeniu jej przez kuriera w wybranej skrytce adresat ma 48 godzin na odbiór. Oprócz tego jednak bez wątpienia zaletą jest fakt, że choć przesyłkę nadajesz w paczkomacie, to do adresata wciąż może dostarczyć ją kurier. I to bez tzw. opłaty za jego przyjazd.

DPD nowe etykiety

  •  Publikacja: 27 grudnia 2022 roku

Przewoźnik DPD Polska informuje, iż w trosce o najwyższy poziom ochrony danych osobowych, rozpoczyna proces wdrożenia nowego standardu etykiety paczkowej. W związku mobilnością odbiorców, dostępem do narzędzi umożliwiających zarządzanie przesyłkami oraz z uwagi na elastyczny sposób doręczania przesyłek, przewoźnik zdecydował się na zapewnienie odpowiedniej ochrony danych osobowych na etykietach. Ochrona danych osobowych wdrażana przez DPD Polska polega na anonimizacji danych osobowych odbiorców przesyłek poprzez zastąpienie ciągu znaków gwiazdkami.

InPost i Żabka kończą współpracę

  •  Publikacja: 19 października 2022 roku

Choć jeszcze niedawno Żabka i InPost ogłaszały nowy, pilotażowy program, to wraz z początkiem października tego roku współpraca obu firm została zakończona. Od 7 dnia tego miesiąca w sklepach stacjonarnych tej popularnej w Polsce sieci ani nie odbierze się, ani nie nada przesyłek przewożonych przez InPost. Jakie to ma konsekwencje dla klientów i samego przewoźnika? Zachęcamy do lektury.

Zmiany cen usług kurierskich

  •  Publikacja: 14 października 2022 roku

Dynamiczna sytuacja na rynku związana m.in. z kryzysem energetycznym, wojną w Ukrainie i wzrostem cen paliw sprawia, że usługi z różnych branż zaczynają coraz bardziej drożeć. Firmy transportowe nie są na tym polu wyjątkiem. Począwszy od Poczty Polskiej po innych, globalnych spedytorów – można zauważyć tendencję wzrostową, jeśli chodzi o ceny za poszczególne usługi. Wciąż jednak można skorzystać z tanich przewozów paczek.

Monitoruj swoją przesyłkę!

 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
Masz pytania?
Sprawdź pomoc
Napisz do nas
Obsługa Klienta:
Pn - Pt: 9.00 - 17.00
So - Nd: Nieczynne

Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.