W przypadku gdy wybieramy usługę Paczkomaty InPost, przesyłkę należy nadać w paczkomacie, który został wybrany w formularzu Smart Kurier w sekcji Nadawca. Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wskazanego w formularzu Smart Kurier w sekcji Odbiorca.
Wybierając Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:
Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy:
Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:
Odbiór przesyłki w paczkomacie:
Są przedmioty, jakich nie przewiezie żadna firma. Naturalnie – przewoźnik nie sprawdzi, co znajduje się we wnętrzu każdej paczki i jeśli ktoś zdecyduje się na to, aby w ten sposób przesłać komuś na przykład produkty spożywcze – wówczas robi to na własną odpowiedzialność. Paczka zostanie dostarczona na miejsce, ale w razie wystąpienia nieprawidłowości reklamacja nie zostanie uwzględniona. Jeśli kurier przy nadaniu zorientuje się, że wewnątrz opakowania znajdują się produkty wyłączone z przewozu, może odmówić odebrania przesyłki od nadawcy. Gdy jednak to przeoczy – paczka wciąż może wrócić do nadawcy, gdyż przechodzi jeszcze ona przez kolejne sortownie, gdzie zazwyczaj łatwiej można dostrzec, że zawartość pudełka jest niezgodna z regulaminem przewoźnika.
Coraz więcej przewoźników decyduje się na to, aby podnieść ceny swoich usług. Wynika to m.in. z niespokojnej sytuacji na rynku paliwowym, wojny Rosji z Ukrainą, jak i globalnej sytuacji gospodarczej, wskazującej na to, że czeka nas recesja. Niemniej – wciąż istnieje szansa na to, aby paczki wysyłać tanio. Klucz leży w korzystaniu z odpowiednich usług, jak i wiedzy dotyczącej zniżek, jakie w określonych okolicznościach przewoźnicy proponują klientom.
Dzisiaj w każdym dużym mieście w Polsce znajdują się dziesiątki automatów ze skrytkami na przesyłki, a i w małych miejscowościach często spotyka się te urządzenia. Nic dziwnego – korzystanie z nich wiąże się z ogromną wygodą. Z jednej strony – można w nich odebrać paczkę w dogodnym dla siebie momencie. Po umieszczeniu jej przez kuriera w wybranej skrytce adresat ma 48 godzin na odbiór. Oprócz tego jednak bez wątpienia zaletą jest fakt, że choć przesyłkę nadajesz w paczkomacie, to do adresata wciąż może dostarczyć ją kurier. I to bez tzw. opłaty za jego przyjazd.
Przewoźnik DPD Polska informuje, iż w trosce o najwyższy poziom ochrony danych osobowych, rozpoczyna proces wdrożenia nowego standardu etykiety paczkowej. W związku mobilnością odbiorców, dostępem do narzędzi umożliwiających zarządzanie przesyłkami oraz z uwagi na elastyczny sposób doręczania przesyłek, przewoźnik zdecydował się na zapewnienie odpowiedniej ochrony danych osobowych na etykietach. Ochrona danych osobowych wdrażana przez DPD Polska polega na anonimizacji danych osobowych odbiorców przesyłek poprzez zastąpienie ciągu znaków gwiazdkami.
Choć jeszcze niedawno Żabka i InPost ogłaszały nowy, pilotażowy program, to wraz z początkiem października tego roku współpraca obu firm została zakończona. Od 7 dnia tego miesiąca w sklepach stacjonarnych tej popularnej w Polsce sieci ani nie odbierze się, ani nie nada przesyłek przewożonych przez InPost. Jakie to ma konsekwencje dla klientów i samego przewoźnika? Zachęcamy do lektury.
Dynamiczna sytuacja na rynku związana m.in. z kryzysem energetycznym, wojną w Ukrainie i wzrostem cen paliw sprawia, że usługi z różnych branż zaczynają coraz bardziej drożeć. Firmy transportowe nie są na tym polu wyjątkiem. Począwszy od Poczty Polskiej po innych, globalnych spedytorów – można zauważyć tendencję wzrostową, jeśli chodzi o ceny za poszczególne usługi. Wciąż jednak można skorzystać z tanich przewozów paczek.