Pytania Klientów


Chcę wysłać kilka paczek. Ile przesyłek zamawiam?

Jedna przesyłka – jedna paczka (opakowanie). Warto zapamiętać tę zasadę. Jeśli chcemy wysłać na przykład dwie paczki, to zamawiamy dwie przesyłki. Wciąż zdarzają się sytuacje, w których nasi klienci decydują się na wysyłanie jednej przesyłki w dwóch lub kilku „częściach”. To błąd.

Zacząć należy od wytłumaczenia że w tym rozumieniu zapakowany przez nas przedmiot – czyli „paczka” („opakowanie”) to jeszcze nie „przesyłka”. Na czym polega różnica? „Paczka” to przedmiot, odpowiednio przygotowany (opakowany) do przekazania kurierowi. Dopiero stanie się „przesyłką”, gdy odbierze ją kurier, gdy zostanie zarejestrowana w systemie, będzie posiadała swój numer, widniejący na dokumencie transportowym (etykiecie).

Jeśli więc przygotowaliśmy na przykład dwie paczki, powinniśmy zamówić usługę doręczenia dwóch przesyłek, wydrukować dwie etykiety i przykleić je – po jednej, na każdej z paczek.

Ponadto trzeba zaznaczyć, że przedmiot (przedmioty), który chcemy wysłać, powinien być poprawnie opakowany jeszcze przed przybyciem kuriera. Jego zadaniem jest jego odbiór, nie zaś doradztwo w zakresie pakowania przesyłek. Trzeba także pamiętać, że kurier może odmówić przyjęcia nieprawidłowo przygotowanej paczki.

W tej mierze obowiązujące są wytyczne, które znajdziesz w artykule:

https://smartkurier.pl/porady/jak-zapakowac-przesylke,4

https://smartkurier.pl/rodzaje-opakowan

W całym procesie doręczania przesyłek kluczowe znaczenie ma tak zwana etykieta, czyli dokument transportowy. Niedopuszczalne jest przyklejanie tej samej etykiety do dwóch lub więcej zapakowanych przedmiotów. Takie postępowanie może spowodować, że przesyłka (lub jej część, na przykład jedna z paczek) zostanie zagubiona, trafi do magazynu, ogólnie rzecz biorąc: nie dotrze do miejsca przeznaczenia. Odnalezienie jej i ponowne zlecenie doręczenia będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

Dodajmy, że etykieta jest w naszym serwisie przygotowana do druku w dwóch lub więcej egzemplarzach na jednej stronie. To nie znaczy jednak, że można ją przykleić do dwóch paczek – drugi egzemplarz odcinamy i zachowujemy dla siebie jako potwierdzenie nadania przesyłki.

Więcej informacji o etykiecie (dokumencie transportowym) znajdziesz tutaj:

https://smartkurier.pl/porady/dokument-transportowy-najwazniejsze-informacje,13

Jest także drugi sposób na wysłanie kilku paczek. Serwis smartkurier.pl umożliwia wysłanie jednej przesyłki złożonej z dwóch lub więcej paczek. Można skorzystać z tej funkcji – wówczas przy zamawianiu przesyłki trzeba zaznaczyć większą niż 1 ilość „sztuk”. Wydrukowana etykieta będzie wówczas posiadała adnotację: „1 z 2”, „2 z 2”, itd.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, należy skontaktować się z obsługą serwisu.

Gdy popełniliśmy błąd, należy wysłać do obsługi prośbę o anulację błędnego zamówienia. W tym wypadku pieniądze zostaną zwrócone.

« Powrót    Udostępnij

ORLEN Paczka za pobraniem

  •  Publikacja: 15 lutego 2023 roku

Przesyłka za pobraniem to opcja w której Nadawca przesyłki ustala z Odbiorcą przesyłki, iż opłata za przesłany towar lub przedmiot zostanie pobrana przy odbiorze przesyłki. Sieć punktów ORLEN Paczka obsługuje przesyłki za pobraniem, a punkty obsługujące tę usługę są specjalnie oznaczone. W przypadku gdy chcemy nadać przesyłkę za pobraniem musimy się upewnić czy wybrany przez nas punkty doręczenia obsługuję usługę doręczenia z opcją pobrania.

Jak nadać przesyłkę w sieci ORLEN Paczka?

  •  Publikacja: 12 lutego 2023 roku

ORLEN Paczka to firma kurierska specjalizująca się w nadawaniu i doręczeniu paczek w sieci punktów zlokalizowanych w punktach sprzedaży prasy (potocznie nazywanych kioskami ruchu), lokalnych sklepach spożywczych, stacjach paliw sieci Orlen oraz automatach paczkowych w których paczkę można nadać lub paczkę można odebrać 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jeśli chcemy skorzystać z usług ORLEN Paczka przesyłkę należy nadać w punkcie obsługi paczek, który możemy znaleźć w wyszukiwarce punktów obsługi przesyłek. Paczkę należy dostarczyć do punktu obsługi paczek i odebrać z punktu obsługi paczek w określonym przez ORLEN Paczka czasie.

Przedmioty wyłączone z transportu kurierem

  •  Publikacja: 12 listopada 2022 roku

Są przedmioty, jakich nie przewiezie żadna firma. Naturalnie – przewoźnik nie sprawdzi, co znajduje się we wnętrzu każdej paczki i jeśli ktoś zdecyduje się na to, aby w ten sposób przesłać komuś na przykład produkty spożywcze – wówczas robi to na własną odpowiedzialność. Paczka zostanie dostarczona na miejsce, ale w razie wystąpienia nieprawidłowości reklamacja nie zostanie uwzględniona. Jeśli kurier przy nadaniu zorientuje się, że wewnątrz opakowania znajdują się produkty wyłączone z przewozu, może odmówić odebrania przesyłki od nadawcy. Gdy jednak to przeoczy – paczka wciąż może wrócić do nadawcy, gdyż przechodzi jeszcze ona przez kolejne sortownie, gdzie zazwyczaj łatwiej można dostrzec, że zawartość pudełka jest niezgodna z regulaminem przewoźnika.

ORLEN Paczka

  •  Publikacja: 11 lutego 2023 roku

Sieci punktów nadań i doręczeń Orlen Paczka szybko się rozwija. W roku 2023 ilość lokalizacji punktów sieci Orlen Paczka przekroczyła 8,3 tysięcy. Początkowo punkty nadań i doręczeń Orlen Paczka zlokalizowane były w punktach sprzedaży prasy oraz lokalnych sklepach spożywczych. Obecnie punkty nadań i doręczeń przesyłek znajdziemy również na stacjach paliw Orlen. Ponadto sieć Orlen Paczka to również automaty paczkowe w których można wygodnie nadać i odebrać przesyłkę 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Punkty nadań i doręczeń sieci Orlen Paczka znajdziemy zarówno w miastach jak i poza miastami. Nawet w niewielkich miasteczkach czy wioskach można znaleźć punkt sieci Orlen Paczka w którym można nadać paczkę lub odebrać paczkę.

DPD nowe etykiety

  •  Publikacja: 27 grudnia 2022 roku

Przewoźnik DPD Polska informuje, iż w trosce o najwyższy poziom ochrony danych osobowych, rozpoczyna proces wdrożenia nowego standardu etykiety paczkowej. W związku mobilnością odbiorców, dostępem do narzędzi umożliwiających zarządzanie przesyłkami oraz z uwagi na elastyczny sposób doręczania przesyłek, przewoźnik zdecydował się na zapewnienie odpowiedniej ochrony danych osobowych na etykietach. Ochrona danych osobowych wdrażana przez DPD Polska polega na anonimizacji danych osobowych odbiorców przesyłek poprzez zastąpienie ciągu znaków gwiazdkami.

InPost i Żabka kończą współpracę

  •  Publikacja: 19 października 2022 roku

Choć jeszcze niedawno Żabka i InPost ogłaszały nowy, pilotażowy program, to wraz z początkiem października tego roku współpraca obu firm została zakończona. Od 7 dnia tego miesiąca w sklepach stacjonarnych tej popularnej w Polsce sieci ani nie odbierze się, ani nie nada przesyłek przewożonych przez InPost. Jakie to ma konsekwencje dla klientów i samego przewoźnika? Zachęcamy do lektury.

Monitoruj swoją przesyłkę!

 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
Masz pytania?
Sprawdź pomoc
Napisz do nas
Obsługa Klienta:
Pn - Pt: 9.00 - 17.00
So - Nd: Nieczynne

Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.