Pytania Klientów


Chcę wysłać kilka paczek. Ile przesyłek zamawiam?

Jedna przesyłka – jedna paczka (opakowanie). Warto zapamiętać tę zasadę. Jeśli chcemy wysłać na przykład dwie paczki, to zamawiamy dwie przesyłki. Wciąż zdarzają się sytuacje, w których nasi klienci decydują się na wysyłanie jednej przesyłki w dwóch lub kilku „częściach”. To błąd.

Zacząć należy od wytłumaczenia że w tym rozumieniu zapakowany przez nas przedmiot – czyli „paczka” („opakowanie”) to jeszcze nie „przesyłka”. Na czym polega różnica? „Paczka” to przedmiot, odpowiednio przygotowany (opakowany) do przekazania kurierowi. Dopiero stanie się „przesyłką”, gdy odbierze ją kurier, gdy zostanie zarejestrowana w systemie, będzie posiadała swój numer, widniejący na dokumencie transportowym (etykiecie).

Jeśli więc przygotowaliśmy na przykład dwie paczki, powinniśmy zamówić usługę doręczenia dwóch przesyłek, wydrukować dwie etykiety i przykleić je – po jednej, na każdej z paczek.

Ponadto trzeba zaznaczyć, że przedmiot (przedmioty), który chcemy wysłać, powinien być poprawnie opakowany jeszcze przed przybyciem kuriera. Jego zadaniem jest jego odbiór, nie zaś doradztwo w zakresie pakowania przesyłek. Trzeba także pamiętać, że kurier może odmówić przyjęcia nieprawidłowo przygotowanej paczki.

W tej mierze obowiązujące są wytyczne, które znajdziesz w artykule:

https://smartkurier.pl/porady/jak-zapakowac-przesylke,4

https://smartkurier.pl/rodzaje-opakowan

W całym procesie doręczania przesyłek kluczowe znaczenie ma tak zwana etykieta, czyli dokument transportowy. Niedopuszczalne jest przyklejanie tej samej etykiety do dwóch lub więcej zapakowanych przedmiotów. Takie postępowanie może spowodować, że przesyłka (lub jej część, na przykład jedna z paczek) zostanie zagubiona, trafi do magazynu, ogólnie rzecz biorąc: nie dotrze do miejsca przeznaczenia. Odnalezienie jej i ponowne zlecenie doręczenia będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

Dodajmy, że etykieta jest w naszym serwisie przygotowana do druku w dwóch lub więcej egzemplarzach na jednej stronie. To nie znaczy jednak, że można ją przykleić do dwóch paczek – drugi egzemplarz odcinamy i zachowujemy dla siebie jako potwierdzenie nadania przesyłki.

Więcej informacji o etykiecie (dokumencie transportowym) znajdziesz tutaj:

https://smartkurier.pl/porady/dokument-transportowy-najwazniejsze-informacje,13

Jest także drugi sposób na wysłanie kilku paczek. Serwis smartkurier.pl umożliwia wysłanie jednej przesyłki złożonej z dwóch lub więcej paczek. Można skorzystać z tej funkcji – wówczas przy zamawianiu przesyłki trzeba zaznaczyć większą niż 1 ilość „sztuk”. Wydrukowana etykieta będzie wówczas posiadała adnotację: „1 z 2”, „2 z 2”, itd.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, należy skontaktować się z obsługą serwisu.

Gdy popełniliśmy błąd, należy wysłać do obsługi prośbę o anulację błędnego zamówienia. W tym wypadku pieniądze zostaną zwrócone.

« Powrót    Udostępnij

Przesyłka niestandardowa i paleta – czym są i jak są dostarczane

  •  Publikacja: 04 marca 2022 roku

Pamiętajmy: dostarczanie palet i przesyłek  niestandardowych odbywa się według nieco innych zasad niż przesyłek standardowych. Wynika to między innymi stąd, że kurierzy „obsługujący” ...

U kogo zamówić przesyłkę? U przewoźnika czy pośrednika?

  •  Publikacja: 04 marca 2022 roku

Zazwyczaj wygląda to w sposób następujący: chcę nadać przesyłkę, więc szukam w internecie firmy kurierskiej, znajduję i od razu przechodzę do samego zamówienia. Mało ...

Zamówiłem odbiór przesyłki, kurier nie przyjechał, co mam zrobić?

  •  Publikacja: 22 lutego 2022 roku

Kurier nie przyjechał! - pracownicy smartkurier.pl często odbierają takie informacje od zdenerwowanych klientów. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Jedno nie ulega wątpliwości: ...

Brak możliwości wysyłania przesyłek do Rosji i Białorusi

  •  Publikacja: 05 marca 2022 roku

Jak informują przewoźnicy, wszystkie usługi kurierskie do Białorusi i Rosji są tymczasowo zawieszone. Wysłane wcześniej paczki, które obecnie znajdują się w magazynach, i są ...

Kurier InPost od 13,99

  •  Publikacja: 02 marca 2022 roku

Zamów kuriera InPost w promocyjnej cenie. Kurier InPost w cenie od 13,99 zł. Dopłata za odbiór przesyłki w cenie 1 grosza jeśli nadasz tylko jedną paczkę. Jeśli nadasz pięć ...

Awaria BLIK

  •  Publikacja: 28 lutego 2022 roku

Jak informuje operator BLIK-a: "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco ...

Monitoruj swoją przesyłkę!

 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
BSSI sp. z o.o.
Jana Heweliusza 11 / 811
80-890 Gdańsk
Email: kontakt@smartkurier.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.