Pytania klientów - FAQ


Szukaj

Jedna przesyłka – jedna paczka (opakowanie). Warto zapamiętać tę zasadę. Jeśli chcemy wysłać na przykład dwie paczki, to zamawiamy dwie przesyłki. Wciąż zdarzają się sytuacje, w których nasi klienci decydują się na wysyłanie jednej przesyłki w dwóch lub kilku „częściach”. To błąd.

Zacząć należy od wytłumaczenia że w tym rozumieniu zapakowany przez nas przedmiot – czyli „paczka” („opakowanie”) to jeszcze nie „przesyłka”. Na czym polega różnica? „Paczka” to przedmiot, odpowiednio przygotowany (opakowany) do przekazania kurierowi. Dopiero stanie się „przesyłką”, gdy odbierze ją kurier, gdy zostanie zarejestrowana w systemie, będzie posiadała swój numer, widniejący na dokumencie transportowym (etykiecie).

Jeśli więc przygotowaliśmy na przykład dwie paczki, powinniśmy zamówić usługę doręczenia dwóch przesyłek, wydrukować dwie etykiety i przykleić je – po jednej, na każdej z paczek.

Ponadto trzeba zaznaczyć, że przedmiot (przedmioty), który chcemy wysłać, powinien być poprawnie opakowany jeszcze przed przybyciem kuriera. Jego zadaniem jest jego odbiór, nie zaś doradztwo w zakresie pakowania przesyłek. Trzeba także pamiętać, że kurier może odmówić przyjęcia nieprawidłowo przygotowanej paczki.

W tej mierze obowiązujące są wytyczne, które znajdziesz w artykule:

https://smartkurier.pl/porady/jak-zapakowac-przesylke,4

https://smartkurier.pl/rodzaje-opakowan

W całym procesie doręczania przesyłek kluczowe znaczenie ma tak zwana etykieta, czyli dokument transportowy. Niedopuszczalne jest przyklejanie tej samej etykiety do dwóch lub więcej zapakowanych przedmiotów. Takie postępowanie może spowodować, że przesyłka (lub jej część, na przykład jedna z paczek) zostanie zagubiona, trafi do magazynu, ogólnie rzecz biorąc: nie dotrze do miejsca przeznaczenia. Odnalezienie jej i ponowne zlecenie doręczenia będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

Dodajmy, że etykieta jest w naszym serwisie przygotowana do druku w dwóch lub więcej egzemplarzach na jednej stronie. To nie znaczy jednak, że można ją przykleić do dwóch paczek – drugi egzemplarz odcinamy i zachowujemy dla siebie jako potwierdzenie nadania przesyłki.

Więcej informacji o etykiecie (dokumencie transportowym) znajdziesz tutaj:

https://smartkurier.pl/porady/dokument-transportowy-najwazniejsze-informacje,13

Jest także drugi sposób na wysłanie kilku paczek. Serwis smartkurier.pl umożliwia wysłanie jednej przesyłki złożonej z dwóch lub więcej paczek. Można skorzystać z tej funkcji – wówczas przy zamawianiu przesyłki trzeba zaznaczyć większą niż 1 ilość „sztuk”. Wydrukowana etykieta będzie wówczas posiadała adnotację: „1 z 2”, „2 z 2”, itd.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, należy skontaktować się z obsługą serwisu.

Gdy popełniliśmy błąd, należy wysłać do obsługi prośbę o anulację błędnego zamówienia. W tym wypadku pieniądze zostaną zwrócone.


Status przesyłki można śledzić na stronie Śledzenie Przesyłki. Status przesyłki można śledzić podając numer przesyłki, który znajduje się na dokumencie transportowym. Po podaniu numeru przesyłki należy wybrać przewoźnika i kliknąć przycisk szukaj. Statusy przesyłek pobierane są bezpośrednio z systemu przewoźnika i mogą być opóźnione lub różnić się w stosunku do stanu faktycznego. Status przesyłki można też sprawdzić bezpośrednio na stronie przewoźnika klikając na numer przesyłki. Status przesyłki na stronie przewoźnika może się różnić od statusu przesyłki, który został pobrany z systemu przewoźnika.


Dokument transportowy (czy też list przewozowy lub etykieta) to dokument, który zawiera niezbędne informacje do realizacji doręczenia przesyłki. Dokument transportowy jest dokumentem towarzyszącym każdej przesyłce na jej trasie. Na dokumencie transportowym znajdują się informacje o Nadawcy, Odbiorcy, parametrach przesyłki oraz usługach dodatkowych.

Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis smartkurier.pl. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis smartkurier.pl, a dostarczany przez kuriera. Informacja ta znajduje się w szczegółach zamówienia.

Użytkownik otrzymuje dokument transportowy po opłaceniu zamówienia na wskazany adres e-mail lub jest on dostępny dla użytkowników zalogowanych w Panelu Klienta.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to należy go wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Pozostałe egzemplarze należy przekazać kurierowi oraz pozostawić jako potwierdzenie nadania przesyłki. Ilość egzemplarzy dokumentów transportowych jest zróżnicowana i zależy od wymagań przewoźnika (serwis generuje wymaganą przez przewoźnika ilość egzemplarzy).

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


W Smart Kurier, zamówienia na import przesyłek czyli nadania przesyłek z zagranicy do Polski realizowane są wyłącznie z krajów UE.

W przypadku przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski przez przewoźnika DPD, przesyłki odbierane są od nadawcy w krajach UE w terminie od jednego do dwóch dni roboczych licząc od daty opłacenia zamówienia. Nie ma możliwości zawężania dat i godzin odbioru przesyłek od nadawcy.

W przypadku przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski przez przewoźnika GLS, przesyłki odbierane są od nadawcy w krajach UE w terminie wybranym w formularz Smart Kurier. Nie ma możliwości godzin odbioru przesyłek od nadawcy.

Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy w Polsce, zarówno w przypadku wyboru DPD lub GLS, waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju nadania.

Powyższe terminy nie są gwarantowane i zależą od ilości zleceń, które w danym rejonie firma kurierska musi obsłużyć danego dnia. Jeśli nadawcy lub odbiorcy może nie być pod adresem w godzinach odbiorów lub doręczeń przesyłek to sugerujemy nadawanie i doręczenia ich pod adres np.: miejsca pracy jeśli to oczywiście jest możliwe.

Dla przesyłek nadawanych z zagranicy do Polski dokumenty transportowe (list przewozowy lub etykieta) dostarczy kurier przy odbiorze.

W przypadku przewoźnika DPD po opłaceniu zamówienia na zlecenie odbioru przesyłki, system przewoźnika DPD zwraca automatycznie wyłącznie numer zlecenia odbioru. Numer przesyłki przypisywany jest przez system przewoźnika DPD zazwyczaj po kilku godzinach, natomiast w szczególnych przypadkach numer przesyłki przypisywany jest do zlecenia odbioru po około 24 godzinach. Numer dokumentu transportowego zostanie również przesłany na adres e-mail, który został podany w zamówieniu.

W przypadku przewoźnika GLS po opłaceniu zamówienia na zlecenie odbioru przesyłki, system przewoźnika GLS zwraca automatycznie zarówno numer zlecenia odbioru jak i numer przesyłki.


Przesyłka za pobraniem to opcja w której Nadawca ustala z Odbiorcą, iż opłata za przesłany towar lub przedmiot zostanie pobrana przez kuriera podczas doręczenia przesyłki. Kwota, którą kurier pobierze od Odbiorcy przy doręczeniu przesyłki, zostanie przekazana przelewem bankowym na wskazane konto bankowe Nadawcy. Zatem jest to jedna z opcji płatności za towar lub przedmiot.

W formularzu na stronie https://smartkurier.pl/wyslij-przesylke podajemy kwotę, którą chcemy aby kurier pobrał od Odbiorcy i podajemy numer konta bankowego Nadawcy na które chcemy aby kwota była przekazana.

Przykład: Wysyłam przedmiot za kwotę 150 PLN do Odbiorcy "X". Wartość 150 PLN wpisuję w polu "pobranie". Chcę aby pieniądze zostały przesłane na moje konto bankowe - zatem wprowadzam je w formularzu w polu konto bankowe. Przesyłka zostanie odebrana ode mnie przez kuriera, następnie przy doręczeniu kwota 150 PLN zostanie pobrana przez kuriera od Odbiorcy "X". Następnie kwota 150 PLN zostanie przesłana na moje konto bankowe, które wskazałem w formularzu.

W przypadku przesyłek pobraniowych środki są przelewane z konta przewoźnika lub konta operatora serwisu smartkurier.pl na konto Nadawcy. Kwota pobrania przekazywane jest do realizacji przelewu na wskazane w formularzu konto bankowe Nadawcy w terminie do 14 dni roboczych od daty dostarczenia przesyłki. Oznacza to, iż zlecenie przelewu zostanie przekazane do realizacji w terminie do 14 dni roboczych oraz, że środki zostaną zaksięgowane na koncie Nadawcy najpóźniej 15 dnia roboczego. Średni czas realizacji przelewu pobraniowego wynosi około 9 dni roboczych. Przykład: Jeśli przesyłka została doręczona do Odbiorcy w piątek 29 czerwca 2020 roku to przelew pobraniowy zostanie zaksięgowany na koncie Nadawcy najpóźniej w piątek 20 lipca 2020 roku.

Przypominamy o bezwzględnej konieczności nadawania przesyłek na dokumentach transportowych wygenerowanych przez serwis smartkurier.pl gdyż warunkiem otrzymania pobrania w terminie jest nadanie przesyłki na dokumencie transportowym wygenerowanym przez serwis smartkurier.pl.

Jeśli nie otrzymali Państwo przelewu w deklarowanym przez serwis terminie to należy skontaktować się z obsługą serwisu i podać numer przesyłki lub numer zamówienia. Obsługa serwisu odpowie na zapytanie dotyczące realizacji pobrania tak szybko jak to tylko będzie możliwe.


Dokumenty transportowe (etykieta) wygenerowane zostaną automatycznie po opłaceniu zamówienia. Dostępne są one w następujących miejscach:

 

1. W wiadomości znajduje się przycisk Szczegóły zamówienia oraz przycisk Dokumenty transportowe. Po kliknięciu na przycisk otwiera się profil zamówienia, gdzie w tabeli z przesyłkami znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis smartkurier.pl, a dostarczany przez kuriera. Informacja ta znajduje się w szczegółach zamówienia.

Wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówienia wysyłana jest natychmiast po autoryzacji płatności (maksymalnie kilka minut, szczegóły dotyczące autoryzacji płatności znajdują się w innym artykule) na adres e-mail, który został podany przed opłaceniem zamówienia lub podczas rejestracji konta w serwisie. Jeśli wiadomość nie została dostarczona to najprawdopodobniej wynika to z błędu w zamówieniu, podania błędnego adresu e-mail lub filtrów antyspamowych. Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM lub podobnej (szczegóły dotyczące filtrów antySMAPowych znajdują się w innym artykule), a następnie kontakt z obsługą serwisu poprzez formularz kontaktowy.

 

2. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Zamówienia. W zakładce zamówienia przy danym zamówieniu znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk dokumenty transportowe pobierana są bezpośrednio na urządzenie użytkownika. W tym wypadku, jeśli w zamówieniu znajduje się więcej niż jedna przesyłka wówczas w jednym pliku pdf pobierane są dokumenty transportowe dla wszystkich przesyłek znajdujących się w danym zamówieniu.

 

3. Dla posiadaczy konta w serwisie, zakładka Przesyłki. W zakładce przesyłki przy danej przesyłce znajduje się niebieski przycisk z ikoną. Po kliknięciu na ten przycisk w osobnej zakładce otwiera się dokument transportowy w formacie pdf lub pojawia się informacja dot. dokumentów transportowych.


Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis Smart Kurier. W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy dostarczany jest przez kuriera.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany (a informację tę znajdziemy w szczegółach zamówienia) to należy go przykleić do opakowania przed przybyciem kuriera. W przeciwnym wypadku przesyłka może nie zostać odebrana, a jeśli zostanie wydana kurierowi bez dokumentów transportowych to może nie zostać doręczona pod właściwy adres.


Jeśli po opłaceniu zamówienia nie zostały wygenerowane dokumenty transportowe lub nie została wysłana wiadomość zawierająca dokumenty transportowe to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd to w takim wypadku system wysyła automatyczną wiadomość, iż w danym zamówieniu pojawił się błąd. Poniżej wymieniliśmy większość przyczyn, które mogą być powodem błędów:

- niepoprawne dane Nadawcy lub Odbiorcy

- błędna nazwa miejscowości

- błędny kod pocztowy

- niewypełnione pole telefon

- przewoźnik nie przyjmuje zleceń na wybrany w formularzu dzień

- tymczasowy problem z systemem przewoźnika

 

Zdarza się też, że wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówiła w której znajdują się dokumenty transportowe trafiła do folderu SPAM lub innego folderu (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne). Szczegóły dotyczące filtrów antySMAPowych znajdują się w innym artykule.

 

Wszystkie błędy staramy się poprawiać natychmiast po otrzymaniu wiadomości z systemu przewoźnika o ile to oczywiście jest możliwe.

W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany automatycznie przez serwis Smart Kurier, a dostarczany przez kuriera. Informacje na temat dokumentów transportowych można znaleźć w szczegółach zamówienia.


Dokument transportowy generowany jest automatycznie przez serwis Smart Kurier i wysyłany automatycznie po opłaceniu zamówienia w wiadomości z podsumowaniem opłacenia zamówienia na adres e-mail podany w formularzu Smart Kurier. Jeśli użytkownik posiada zarejestrowane konto w serwisie Smart Kurier to dokumenty transportowe dostępne są po zalogowaniu w Panelu Klienta na liście przesyłek oraz liście zamówień.

W szczególnych przypadkach dla wybranych przewoźników dokument transportowy nie jest generowany przez serwis Smart Kurier, a dostarczany przez kuriera. Szczegółowa informacja na ten temat dostępna jest w szczegółach zamówienia, które zawsze wysyłane są w wiadomości z potwierdzeniem opłacenia zamówienia lub dostępne są po zalogowaniu w panelu Klienta.

Jeśli po opłaceniu zamówienia nie została wysłana wiadomość z dokumentami transportowymi lub nie są one dostępne w panelu Klienta to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. W takim wypadku system powinien wysłać automatyczną informację o błędzie. Inną przyczyną może być fakt, że wiadomość z potwierdzeniem opłacenia zamówiła w której znajdują się dokumenty transportowe trafiła do folderu SPAM lub innego folderu (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne). W takim wypadku należy sprawdzić foldery obsługujące SPAM lub inne foldery obsługujące powiadomienia.

Jeśli dokument transportowy jest wymagany to należy go wydrukować i bezwzględnie przykleić na przesyłkę. Pod żadnym pozorem nie należy wydawać kurierowi przesyłki w oparciu o dokument transportowy wypisany ręcznie przez kuriera ponieważ w zależności od wybranego przewoźnika może zostać naliczona dodatkowa opłata za wydanie dokumentu ręcznego, przesyłka może nie zostać doręczona do Odbiorcy oraz może zostać naliczona opłata za zwrot do Nadawcy, przelew pobraniowy może nie zostać zrealizowany w terminie.


Przesyłki odbierane są od nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin odbioru uzależniony jest od godziny autoryzacji płatności oraz przewoźnika. Zaznaczamy, iż termin odbioru przesyłki nie jest terminem gwarantowanym.

Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców z przewidywanym terminem dostawy następnego dnia roboczego od dnia nadania w godzinach 8.00-17.00. Zaznaczamy, iż termin doręczenia przesyłki nie jest terminem gwarantowanym.

Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Przewidywany termin doręczenia przesyłki do odbiorcy waha się od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia, jednakże nie jest to termin gwarantowany.


Godzin odbiorów lub doręczeń przesyłek nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu, osoba nadająca przesyłkę lub odbierająca przesyłkę musi czekać na kuriera. Przesyłki odbierane są od nadawcy i doręczane do odbiorcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00.

 

Daty odbiorów przesyłek można określić na etapie składania zamówienia, ale wyłącznie dla przesyłek nadawanych w Polsce. Data ta może zostać automatycznie zmienia w przypadku gdy po dodaniu do koszyka i przed opłaceniem zamówienia dane przesyłki zostaną edytowane (wówczas system zmieni datę na domyślną) lub gdy autoryzacja płatności nastąpi następnego dnia.

 

Dla przesyłek nadawanych do Polski (nadanie z zagranicy) daty i godziny odbioru przesyłki nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu, osoba nadająca przesyłkę musi czekać na kuriera. Przesyłki odbierane są od nadawcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00. Na odbiór przesyłki nadawanej do Polski trzeba czekać do dwóch dni roboczych.

 


Przesyłki krajowe doręczane są do odbiorców następnego dnia roboczego od dnia nadania przesyłki. Przesyłki międzynarodowe doręczane są do odbiorców od dwóch do siedmiu dni roboczych w zależności od kraju doręczenia.

 

Zarówno terminy odbiorów jak i doręczeń nie są w żaden sposób gwarantowane i zależą wyłącznie od przewoźnika. Jeśli przesyłka nie została odebrana lub doręczona w zakładanym terminie należy kontaktować się z obsługą serwisu lub bezpośrednio z przewoźnikiem.


Kurierzy odbierają przesyłki od Nadawcy w dniu wybranym w formularzu Smart Kurier. Informacja na temat terminu odbioru przesyłki dostępna jest w szczegółach zamówienia. Szczegóły zamówienia wysyłane są w wiadomości potwierdzającej opłacenie zamówienia lub dostępne są po zalogowaniu w panelu Klienta.

Przesyłki kurierzy odbierają od Nadawcy w dni robocze w godzinach od 8.00 do 17.00. Termin odbioru przesyłki wybrany w formularzu Smart Kurier jest terminem orientacyjnym i nie jest terminem gwarantowanym. Godzin odbioru przesyłki nie można ustawiać lub zawężać.

Kurierzy odbierają przesyłki z adresu podanego w formularzu. Przed odbiorem przesyłki kurier może zadzwonić i poinformować o odbiorze przesyłki jednak nie jest to standardowa praktyka (nie zawsze kurier dzwoni przed odbiorem przesyłki). Najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda przesyłkę.

Jeśli kurier nie odebrał przesyłki z wyznaczonym terminie to prawdopodobnie podejmie próbę odbioru następnego dnia roboczego. Proszę pamiętać, iż pod adresem wskazanym w formularzu musi znajdować się osoba, która wyda przesyłkę kurierowi.

Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana lub doręczona następnego dnia roboczego.


Kurierzy odbierają i doręczają przesyłki w dniach wskazanych w zamówieniu. Czasami kurierzy zaznaczają w systemie przewoźnika, iż w danym dniu nadawcy lub odbiorcy nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji. Najczęściej wynika to z faktu, iż nadawcy lub odbiorcy rzeczywiście nie było we wskazanej w zamówieniu lokalizacji, ale czasami zdarza się, iż kurier ma w danym dniu zbyt dużo zleceń i nie mogąc zdążyć z obsługą wszystkich zleceń właśnie w taki sposób oznacza w systemie status przesyłki. Przesyłka w takim wypadku zostanie najczęściej odebrana lub doręczona następnego dnia roboczego.

Należy pamiętać, iż przesyłki odbierane są od nadawcy i doręczane do odbiorcy w dniach roboczych w godzinach od 8.00 do 17.00. Godzin odbiorów i doręczeń przesyłek nie można w żaden sposób zawężać, a zatem w lokalizacji wskazanej w zamówieniu przesyłki, osoba wydająca przesyłkę musi czekać na kuriera.

Każdy kurier obsługuje wyznaczony obszar (rejon) i najczęściej dana lokalizacja obsługiwana jest przez kuriera w tych samych godzinach, choć nie należy się tym sugerować. Większość kurierów dzwoni do nadawcy lub odbiorcy przez odbiorem lub doręczeniem przesyłki choć nie jest to reguła. Niestety najczęściej kurier dzwoni na kilka minut przed odbiorem lub doręczeniem przesyłki chcąc upewnić się czy w danej lokalizacji jest osoba, która wyda lub odbierze przesyłkę.


Jeśli kurier przyjechał, ale nie odebrał przesyłki to najczęściej jest to związane z nieprzygotowaną przesyłką na przykład nie wydrukowano i nie przyklejono do przesyłki etykiety lub nie zamknięto i nie zabezpieczono opakowania, przesyłką niewłaściwe zapakowaną na przykład przesyłkę zapakowano niezgodnie z deklaracją lub deklaracja wymiarów oraz wagi przesyłki nie jest zgodna ze stanem faktycznym na przykład przesyłka jest większa lub cięższa.

Przesyłka musi być zapakowana zgodnie z deklaracją jaką wybraliśmy w formularzu podczas składania zamówienia. Jeśli zadeklarowaliśmy, iż przesyłka zapakowana jest w "opakowanie standardowe" to należy ją zapakować zgodnie z deklaracją w karton z tektury o kształcie prostopadłościanu. Jeśli natomiast zadeklarowaliśmy, iż jest to przesyłka niestandardowa (czyli zapakowana w "opakowanie niestandardowe") to towary w niej zawarte należy odpowiednio zabezpieczyć tak aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu oraz aby nie uszkodziły innych przesyłek.

Jeśli zadeklarowaliśmy rodzaj opakowania jako "opakowanie standardowe", a w rzeczywistości opakowanie przesyłki nie wypełnia definicji opakowania standardowego, a zatem przesyłka w rzeczywistości zapakowana jest w "opakowanie niestandardowe" to kurier może takiej przesyłki nie odebrać. Co więcej w takiej sytuacji mogą być w związku z tym naliczone dodatkowe opłaty za obsługę przesyłki niestandardowej.

Informacje na temat rodzajów opakowań można znaleźć tu: pomoc > rodzaje opakowań

Wielkość oraz waga przesyłki musi być zgodna z deklaracją gdyż jeśli rzeczywista waga przesyłki lub wymiary przesyłki są większe od zadeklarowanych to kurier może nie odebrać takiej przesyłki. Co więcej w takiej sytuacji mogą być w związku z tym naliczone dodatkowe opłaty.

W przypadku wagi na etykiecie może pojawić się waga większa od zadeklarowanej przez nas, ale może to wynikać z faktu, iż na etykiecie poza wagą rzeczywistą, która zadeklarowaliśmy, może pojawić się również tak zwana waga gabarytowa (waga przeliczeniowa), która obliczana jest w oparciu o wymiary przesyłki. W takim wypadku nie powinno być problemów z odbiorem przesyłki oraz naliczeniem dodatkowych opłat. Informacje na temat wagi gabarytowej można znaleźć w innych działach pomocy oraz w zakładce parametry przesyłek.

Jeśli przedmiotem przesyłki są materiały lub towary o większych gabarytach oraz niestandardowe to takim wypadku kurier również może nie odebrać przesyłki jeśli jest ona nie odpowiednio przygotowana do transportu. Jeśli przysyłka została umieszczona na palecie to należy ją poprawie do palety przymocować, a przesyłka nie może wystawać poza obrys palety.

W przypadku gdy kurier nie odbierze przesyłki to w zawsze można skonsultować z kurierem sposób przygotowania przesyłki. Jeśli pomimo prób uzgodnienia z kurierem sposobu przygotowania przesyłki, kurier przesyłki nie odbierze to wówczas prosimy o kontakt z obsługą serwisu.


W przypadku gdy wybieramy usługę Paczkomaty InPost, przesyłkę należy nadać w paczkomacie, który został wybrany w formularzu Smart Kurier w sekcji Nadawca. Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wskazanego w formularzu Smart Kurier w sekcji Odbiorca.

Wybierając Paczkomaty należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • Nadanie i doręczenie przesyłki realizowane jest w oparciu o paczkomaty zlokalizowane na terenie Polski.
  • Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, przy hipermarketach i centrach handlowych oraz na całodobowych parkingach strzeżonych.
  • Paczkomaty można wyszukać formularzu Wyślij przesyłkę po wybraniu Paczkomaty należy kliknąć w ikonę lupy w polu "wybierz paczkomat" lub w zakładce Pomoc > Znajdź paczkomat.
  • Przesyłka musi zostać nadana w paczkomacie wybranym w formularzu w części Nadawca.
  • Przesyłka będzie doręczona do paczkomatu wybranego w formularzu w części Odbiorca.
  • Przesyłkę należy nadać w paczkomacie w ciągu 48 godzin od momentu opłacenia zamówienia.
  • Przesyłka zostanie doręczona w ciągu 3 dni roboczych licząc od daty nadania przesyłki w paczkomacie.
  • W przypadku nadawania przesyłek pobraniowych należy pamiętać, iż nie wszystkie paczkomaty obsługują przesyłki pobraniowe.

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy:

  • Wydrukować dokument transportowy.
  • Przykleić dokument transportowy do przesyłki.
  • Nadać przesyłkę w paczkomacie wybranym podczas rejestracji przesyłki w części Nadawca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).
  • Przesyłka zostanie dostarczona do paczkomatu wybranego podczas rejestracji przesyłki w części Odbiorca (lokalizację paczkomatu można znaleźć na mapie).

Aby nadać przesyłkę w paczkomacie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu. Z uwagi na fakt, iż paczkomaty mają zróżnicowany interfejs mogą występować drobne różnice w procesie nadawania przesyłki. Proces nadania przesyłki powinien wyglądać następująco:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Nadaję paczkę".
  • Należy zeskanować kod paskowy z dokumentu transportowego lub wpisać numer dokumentu transportowego ręcznie lub wpisać ręcznie kod nadania w paczkomacie.
  • Po wprowadzeniu poprawnego numeru otworzy się skrytka, do której należy włożyć przesyłkę.
  • Po dostarczeniu przesyłki do paczkomatu odbiorczego na adres e-mail i/lub telefon komórkowy odbiorcy zostanie przesłana informacja (e-mail / SMS) o przesyłce gotowej do odbioru. Wiadomość będzie zawierać kod odbioru w paczkomacie oraz adres paczkomatu.

Odbiór przesyłki w paczkomacie:

  • Należy dotknąć ekranu dotykowego znajdującego się w paczkomacie.
  • Należy wybrać opcję "Odbierz paczkę".
  • Należy wprowadzić numer telefonu komórkowego, na który przesłany został SMS z kodem odbioru.
  • Należy wprowadzić kod odbioru w paczkomacie.

Nie zawsze istnieje możliwość uzyskania telefonu do kuriera. Kurierzy w większości przypadków dzwonią na kilka minut przez podjazdem (odbiorem lub doręczeniem) pod numer telefonu podany w formularzu. Tu należy podkreślić, iż kuriery nie mają obowiązku kontaktu telefonicznego i jest to w zasadzie w większości przypadków decyzja kuriera.
 
W przypadku niektórych przewoźników można uzyskać numer telefonu do kuriera dzwoniąc na infolinię przewoźnika lub po kliknięciu na numer zlecenia. Jeśli to możliwe staramy się ustalić numer telefonu do kuriera i jeśli jest to możliwe to przekazujemy numer telefonu w odpowiedzi zapytanie.
 
Należy pamiętać, iż kurierzy najczęściej odbierają lub doręczają przesyłki w godzinach od 8.00 do 17.00.

Występuje kilka powodów braku możliwości doręczenia przesyłki. Najczęściej występujące powody braku możliwości doręczania przesyłki to:

  • nieobecność Odbiorcy przesyłki
  • adres doręczenia jest niewłaściwy lub Odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki
  • nadanie przesyłki na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis smartkurier.pl

W razie nieobecności Odbiorcy w miejscu wskazanym na liście przewozowym kurier pozostawia awizo i podejmuje kolejną próbę doręczenia, w razie ponownej nieobecności odbiorcy kurier pozostawia kolejne awizo, a Odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w siedzibie oddziału przewoźnika. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez odbiorcę w odpowiednim terminie wskazanym w regulaminie przewoźnika przesyłka jest zwracana do Nadawcy na koszt Zleceniodawcy. Należy podkreślić, iż przewidywanym terminem doręczenia przesyłki do Odbiorcy jest następny dzień roboczy od daty nadania przesyłki, jednakże nie jest to termin gwarantowany i zależy on od wielu niezależnych od serwisu smartkurier.pl czynników (doręczenie w mieście lub poza miastem, zbliżające się święta, dostępność obsługujących danych adres kurierów, warunki atmosferyczne, itp.).

 

Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona do odbiorcy z przyczyn niezależnych od przewoźnika, obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku przesyłki, której doręczenie jest niemożliwe ze względu na fałszywe lub błędne dane Odbiorcy, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca.

 

W przypadku gdy przesyłka zostanie nadana na liście przewozowym, który nie został wygenerowany przez serwis smartkurier.pl przesyłka może trafić do magazynu. Obsługa serwisu lub przewoźnik zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje. W przypadku braku wydania dyspozycji co do przesyłki przez Nadawcę, zostanie wydana dyspozycja zlecenia zwrotu przesyłki do Nadawcy, a kosztami tej operacji zostanie obciążony Zleceniodawca lub przesyłka pozostanie w magazynie do czasu otrzymania od Zleceniodawcy stosownej dyspozycji.


Import Allegro, to funkcjonalność, która umożliwia pobranie danych z zakończonych aukcji w serwisie Allegro. Funkcjonalność umożliwia pobranie do serwisu Smart Kurier listy zakończonych aukcji w serwisie Allegro oraz wybranie ich na w procesie dodawania zamówienia i zlecenia zamówienia kuriera.

Aby importować aukcje z Allegro należy zarejestrować konto w serwisie Smart Kurier, następnie należy zalogować się do serwisu Allegro oraz w serwisie Smart Kurier rozpocząć import aukcji. Jeśli importujesz aukcje pierwszy raz system Allegro zapyta czy powiązać konto z aplikacją WebAppAllegro. Jest to nazwa naszej aplikacji i aby import aukcji do serwisu Smart Kurier był możliwy należy potwierdzić powiązanie konta z aplikacją WebAppAllegro.

Do serwisu Allegro można zalogować się w zakładce Import aukcji podając swój login i hasło do Allegro, a po przejściu procesu logowania do Allegro rozpocząć import aukcji. Importowane aukcje zostaną dodane do listy aukcji w zakładce "Transakcje Allegro" w której dostępne są opcje umożliwiające przenoszenie danych do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę), przeniesienie aukcji do archiwum lub usunięcie aukcji z listy.

Przed uruchomieniem opcji "wyślij przesyłkę", która dostępna jest na liście aukcji, można też wybrać szablon, którego dane wraz z danymi z aukcji zostaną przeniesione do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę).

Aukcje "wysłane" lub "przeniesione do archiwum" można zresetować i wówczas ich status zostanie ponownie ustawiony na "Do wysłania" i dostępne będą opcje "wyślij przesyłkę", "przenieś do archiwum" oraz "usuń".

Aukcje "wysłane", przeniesione do archiwum oraz usunięte nie będą ponownie pobierane z konta Allegro.

Funkcje "przenieś do archiwum", "resetuj status" oraz "usuń" można uruchamiać używając funkcjonalności akcji grupowych znajdujących się nad listą aukcji w zakładce "transakcje allergo".


Waga gabarytowa czy inaczej waga przeliczeniowa obliczana jest w oparciu o długość, wysokość i szerokość. Może być ona wyższa od wagi rzeczywistej lub niższa od wagi rzeczywistej. Cena przesyłki obliczana jest w oparciu o wyższą z wag. Wagę gabarytową oblicza się według wzoru długość [cm] x szerokość [cm] x wysokość [cm]) / [dzielnik ustalany przez przewoźnika]. Wagę gabarytową można sprawdzić w formularzu zamawiania kuriera podczas wprowadzania zamówienia. Waga gabarytowa jest obliczana po wypełnieniu w formularzu wymiarów przesyłki.

W związku z zastosowaną wagą gabarytową na etykiecie poszczególnych przewoźników może pojawić się waga większa od zadeklarowanej przez nas w formularzu, ale może to wynikać z faktu, iż na etykiecie poza wagą rzeczywistą, która zadeklarowaliśmy, może pojawić się również tak zwana waga gabarytowa, która obliczana jest w oparciu o wymiary przesyłki.


Import przesyłek to funkcjonalność, która umożliwia pobranie listy przesyłek z pliku zapisanego w formacie csv oraz wybranie ich na w procesie dodawania zamówienia i zlecenia zamówienia kuriera.

Aby importować przesyłki należy pobrać wzorzec pliku importu (wzorzec dostępny jest po kliknięciu na opcję "import csv"), następnie wypełnić plik danymi zgodnie z nazwami kolumn w pliku, a następnie importować dane z pliku poprzez opcję "import csv". Importowane przesyłki zostaną dodane do listy w zakładce "Import przesyłek" w której dostępne są opcje umożliwiające przenoszenie przesyłek do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę), przeniesienie przesyłek do archiwum lub usunięcie przesyłek z listy.

Przed uruchomieniem opcji "wyślij przesyłkę", która dostępna jest na liście importowanych przesyłek, można wybrać szablon, którego dane wraz z danymi przesyłki zostaną przeniesione do formularza dodawania zamówienia (wyślij przesyłkę).

Przesyłki "wysłane" lub "przeniesione do archiwum" można zresetować i wówczas ich status zostanie ponownie ustawiony na "Do wysłania" i dostępne będą opcje "wyślij przesyłkę", "przenieś do archiwum" oraz "usuń".

Funkcje "przenieś do archiwum", "resetuj status" oraz "usuń" można uruchamiać używając funkcjonalności akcji grupowych znajdujących się nad listą aukcji w zakładce "import przesyłek".

Funkcjonalność dostępna jest dla użytkowników, którzy zarejestrowali konto w serwisie smartkurier.pl.


W ramach serwisu smartkurier.pl, płatności za usługi zlecenia zamówienia kuriera online realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com. Możliwe sposoby płatności to:

- płatność kartą
- płatność e-przelew
- płatność pre-paid
- płatność odroczona


W ramach serwisu smartkurier.pl, płatności za usługi zlecenia zamówienia kuriera online realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

Jedną z form płatności są tak zwane e-przelewy (szybkie przelewy) czyli płatności poprzez system bankowości elektronicznej. Aby dokonać płatności, tpay.com przekierowuje nas na stronę logowania do wybranego wcześniej banku. Większość banków obsługuje transakcje z automatycznie wypełnionymi danymi przelewu, które generowane są przez tpay.com. Transakcja jest całkowicie automatyczna i bezpieczna ponieważ zabezpieczona jest przez system bankowości elektronicznej wybranego przez nas banku. Oczywiście warunkiem dokonana płatności w ten sposób jest posiadanie konta bankowego w danym banku oraz uruchomiona w danym banku obsługa konta poprzez system bankowości elektroniczne (tak zwane e-konto). W przypadku tej formy płatności transakcja autoryzowana jest natychmiast, najczęściej w ciągu kilkunastu sekund.

W ramach opcji e-przelew dostępna jest jeszcze opcja płatności poprzez system BLIK. W tym wypadku transakcja również autoryzowana jest natychmiast, najczęściej w ciągu kilkunastu sekund.

Jeśli posiadamy konto w banku, którego na ma na liście banków w systemie tpay.com to wówczas również możemy dokonać płatności wybierając opcję "druczek płatności". W tym wypadku dane do przelewu będą musiały być wypełnione ręcznie. Tego typu transakcja autoryzowana jest w dni robocze najczęściej w ciągu 24 godzin. Zależy to od terminów sesji księgowana transakcji w poszczególnych bankach (tak zwane sesje eliksir).

Podobnie w przypadku gdy posiadamy konto bankowe zarejestrowane w innym od Polski kraju, wówczas możemy skorzystać z opcji SEPA. W tym wypadku również dane do przelewu będą musiały być wypełnione ręcznie. Tego typu transakcja autoryzowana jest w dni robocze najczęściej w ciągu 24 godzin natomiast może zdarzyć się, iż autoryzacja tego typu transakcji może potrwać kilka dni roboczych. Zależy to od terminów sesji księgowana transakcji w poszczególnych bankach.

W przypadku danych wypełnianych ręcznie należy pamiętać aby dane były wypełnione poprawnie. Poprawnie zlecone płatności charakteryzują się:

  • poprawnie wprowadzonym w tytule płatności, unikatowym kodem transakcji (ID transakcji) generowanym przez system tpay.com (przykład kodu: TR-RX5-A1C2D),
  • poprawnie wprowadzoną kwotą transakcji, kwota transakcji nie może być mniejsza, większa lub zaokrąglona,
  • kod transakcji (ID transakcji) nie może być ponownie wykorzystany, kod transakcji (ID transakcji) jest unikatowym kodem przypisanym dla każdej transakcji i nie można wykorzystywać tego kodu ponownie dla innej transakcji.

W przypadku błędnie zleconej transakcji lub jeśli występują jakiekolwiek opóźnienia w autoryzacji płatności w celu przyspieszenia procesu skorygowania błędu lub autoryzacji transakcji prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com lub bezpośrednio z obsługą naszego serwisu poprzez formularz kontaktowy.

Aby przyspieszyć procedurę można załączyć potwierdzenie przelewu. Najczęściej jest ono dostępne w postaci pliku w formacje pdf, który można ściągnąć z systemu bankowości elektronicznej w naszym banku.


W ramach serwisu smartkurier.pl, płatności za usługi zlecenia zamówienia kuriera online realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

Ze względów bezpieczeństwa system naszego partnera honoruje wyłącznie karty wydane przez Visa, MasterCard oraz Maestro z włączonym zabezpieczeniem 3D Secure (3DS). Płatność innymi kartami lub kartami bez włączonego zabezpieczenia 3D Secure nie jest możliwa.

Jeśli na etapie autoryzacji płatności pojawia się błąd to prawdopodobnie wynikać on może z tego, iż na karcie płatniczej nie uruchomiono zabezpieczenia 3D Secure. Wszystkie nowe karty powinny tego typu zabezpieczenie posiadać natomiast zdarza się, iż niestety niektóre banki nie wydają jeszcze kart z tym zabezpieczeniem lub trzeba dodatkowo poprosić o to aby na karcie uruchomić to zabezpieczenie. W takiej sytuacji sugerujemy kontakt z bankiem aby zapytać o zabezpieczenie 3D Secure.

Może też się zdarzyć, iż karta posiada to zabezpieczenie natomiast na etapie autoryzacji pojawia się błąd wynikający z tego, iż bank wydający kartę nie wdrożył jeszcze wymaganego standardu do obsługi autoryzacji 3D Secure.


Funkcjonalność PrePaid umożliwia zasilenie konta w serwisie smartkurier.pl dowolną kwotą, w ramach której można zamawiać usługi oferowane przez serwis.

Aby móc korzystać z funkcjonalności PrePaid należy zarejestrować konto w serwisie smartkurier.pl, a następnie po zalogowaniu doładować je dowolną kwotą.

Doładowanie konta realizowane jest poprzez wpłatę dowolnej kwoty przy wykorzystaniu systemu pośrednika obsługującego płatności elektroniczne (serwis tpay.com). Po wpłacie i autoryzacji płatności, zostanie wystawiona faktura za doładowanie konta PrePaid na kwotę, która została wpłacona. Kwota doładowania pojawi się na koncie i od tej chwili można korzystać z tych środków do opłacania zamówień.

Przed opłaceniem zamówienia ze środków PrePaid należy wybrać opcję płatności ze środków PrePaid. System na bieżąco sprawdza stan konta PrePaid i uniemożliwia opłacanie zamówienia jeśli kwota jest niewystarczająca do opłacenia zamówienia.

W szczególnych przypadkach konto PrePaid może został doładowane przez obsługę serwisu (np.: w związku z anulacją przesyłki).


W ramach serwisu smartkurier.pl, płatności za usługi zlecenia zamówienia kuriera online realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com. Jedną z opcji dostępnych w panelu transakcyjnym tpay.com jest opcja płatności odroczonej. Opcja płatności odroczonej umożliwia złożenie zamówienia i opłacenia go po maksymalnie 30 dniach od daty złożenia zamówienia. Opcja “Kup teraz, zapłać później” dostępna jest podczas opłacania zamówienia w serwisie Smart Kurier. Opcja odroczonej płatności ta może być również wykorzystywana gdy nie posiadasz rachunku bankowego w banku obsługiwanym przez szybkie płatności tpay.com lub nie posiadasz karty płatniczej. Szczegółowe informacje na temat płatności odroczonych obsługiwanych przez tpay.com znajdują się poniżej.

 

Czy korzystanie z Twisto coś kosztuje?

Korzystanie z Twisto jest bezpłatne. Pamiętaj jednak, aby zapłacić za zakupy w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie zrobisz, Twisto będzie musiało naliczyć Ci ustawowe odsetki za opóźnienie. Będziesz otrzymywać przypomnienia mailowe od Twisto o zbliżającym się terminie zapłaty.

 

W jaki sposób przebiega proces zapłaty za zamówienie, gdy wybiorę Twisto?

Po złożeniu zamówienia w Smart Kurier i wybraniu opcji płatności odroczonych, otrzymasz dodatkową wiadomość od Twisto. W wiadomości mailowej od Twisto znajdziesz link do płatności online i numer konta do wpłaty. Jeśli nie możesz znaleźć takiego maila, sprawdź inne foldery, w tym SPAM. Rozliczenia z Twisto możesz dokonać w ciągu 30 dniu przelewem bankowym, szybkim przelewem, BLIKIEM, a nawet przekazem pocztowym - jak Ci wygodniej.

 

Czy Twisto wymaga rejestracji?

Nie, Twisto nie wymaga rejestracji. Po wyborze metody płatności “Kup teraz, zapłać później” w panelu transakcyjnym Tpay poprosimy Cię o podanie kilku podstawowych danych. Rejestracja w Twisto jest opcjonalna. Jeśli jej dokonasz, zyskasz kartę Twisto do płatności w każdym sklepie, stały miesięczny limit na wydatki z Twisto oraz do 45 dni na zapłatę.

 

Czy Twisto połączy się z moim kontem bankowym?

Nie, płatność z Twisto jest zupełnie niezależna od Twojego konta bankowego.

 

Czy mogę zrezygnować z zamówienia - co się wtedy stanie?

Tak, w przypadku chęci rezygnacji z zamówienia:

1. Poinformuj nas, że chcesz zrezygnować z zamówienia.

2. Po zatwierdzeniu zwrotu, prześlemy Twisto środki za dokonany zwrot.

3. Twoje zobowiązanie w Twisto zostanie zmniejszone (częściowy zwrot) lub wyzerowane.

 

Co w sytuacji, gdy zapłaciłem/am już pewną kwotę Twisto, a następnie dokonałem/am zwrotu?

Wówczas Twisto zwraca Ci odpowiednią kwotę na rachunek, z którego przekazałeś/aś środki. Na przykład, jeśli kupiłeś/aś dwie rzeczy odpowiednio za 80 i 40 zł, wpłaciłeś Twisto 100 zł, a następnie oddałeś/aś produkt za 80 zł, to Twisto odda Ci 60 zł.

 

Czy płatności Twisto w Tpay są bezpieczne?

Tak, wszystkie płatności są realizowane w ramach szyfrowanego połączenia, a Ty nie podajesz żadnych danych dostępowych do swojego konta.

 

Jak znajdę Twisto w Smart Kurier?

Wybierz płatność e-przelewem, a następnie w panelu transakcyjnym Tpay kliknij w kafelek z metodą płatności “Kup teraz, zapłać później”.


W ramach serwisu smartkurier.pl, płatności za usługi realizowane są poprzez pośrednika obsługującego płatności elektroniczne serwis tpay.com.

System tpay.com autoryzuje jedynie poprawnie zlecone płatności. Większość banków obsługuje transakcje z automatycznie wypełnionymi danymi przelewu, które generowane są przez pośrednika tpay.com, natomiast może zdarzyć się, iż przelewy będą musiały być wypełnione ręcznie. Poprawnie zlecone płatności charakteryzują się:

  • poprawnie wprowadzonym w tytule płatności, unikatowym kodem transakcji (ID transakcji) generowanym przez system tpay.com (przykład kodu: TR-RX5-A1C2D),
  • poprawnie wprowadzoną kwotą transakcji, kwota transakcji nie może być mniejsza, większa lub zaokrąglona,
  • kod transakcji (ID transakcji) nie może być ponownie wykorzystany, kod transakcji (ID transakcji) jest unikatowym kodem przypisanym dla każdej transakcji i nie można wykorzystywać tego kodu ponownie dla innej transakcji.

W przypadku błędnie zleconej transakcji lub jeśli występują jakiekolwiek opóźnienia w autoryzacji płatności w celu przyspieszenia procesu skorygowania błędu lub autoryzacji transakcji prosimy o bezpośredni kontakt z pośrednikiem obsługującym płatności elektroniczne tpay.com lub bezpośrednio z obsługą naszego serwisu poprzez formularz kontaktowy.

Aby przyspieszyć procedurę można załączyć potwierdzenie przelewu. Najczęściej jest ono dostępne w postaci pliku w formacje pdf, który można ściągnąć z systemu bankowości elektronicznej w naszym banku.


Program partnerski w Smart Kurier polega na tym, iż przy każdym zamówieniu do konta dodawane są jednostki, które można wykorzystać na zamówienia w serwisie Smart Kurier. Aby korzystać z programu partnerskiego i zarabiać na wysyłanych przesyłkach, należy zarejestrować konto w serwisie Smart Kurier i napisać do obsługi serwisu poprzez formularz kontaktowy. Decyzja o uruchomieniu programu partnerskiego podejmowana jest indywidualnie.

Jednostki programu partnerskiego rejestrowane są na Koncie Użytkownika po opłaceniu zamówienia. Ilość jednostek rejestrowanych po opłaceniu zamówienia, określana jest indywidualnie dla każdego Użytkownika.

Zgromadzone na koncie partnerskim jednostki możesz wypłacić na konto PrePaid i wykorzystywać je do opłacenia zamówień w serwisie Smart Kurier.


Filtry antyspamowe różnych dostawców poczty e-mail, mogą kwalifikować wiadomości wysyłane przez nasz serwis jako SPAM.

Ponadto dostawcy poczty udostępniają również funkcję automatycznego filtrowania wiadomości i dodawania ich do kategorii co powoduje, iż wiadomości z potwierdzeniem mogą trafić do innych folderów (społeczności, oferty, powiadomienia lub inne).

Jeśli użytkownik serwisu nie posiada konta w serwisie, jedyną formą dostarczenia dokumentów transportowych oraz faktury jest wiadomość e-mail (potwierdzenie zamówienia) wysyłana po autoryzacji płatności. Wiadomość z potwierdzeniem zamówienia wysyłana jest na adres e-mail podany w sekcji "Dane zleceniodawcy" w "koszyku".

Jeżeli w ciągu kilku minut od opłacenia zamówienia nie otrzymają Państwo wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM i innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

W przypadku gdy przesyłacie Państwo zapytanie poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres e-mail kontakt@smartkurier.pl, odpowiedź na Państwa zapytanie będzie przesyłana na podany w formularzu adres e-mail lub jako odpowiedź na e-mail z którego korzystaliście Państwo wysyłając wiadomość bezpośrednio na kontakt@smartkurier.pl. Jeśli nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na zapytanie w rozsądnym terminie, prosimy o sprawdzenie czy nasza odpowiedź nie trafiła do skrzynki SPAM lub innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

W procesie rejestracji konta, wiadomość potwierdzająca rejestrację konta wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Jeżeli chwilę po rejestracji konta nie otrzymali Państwo wiadomości prosimy o sprawdzenie skrzynki SPAM lub innych folderów zawierających wiadomości automatycznie skategoryzowane.

Aby wiadomości wysyłane przez nasz serwis nie były traktowane jako SPAM, prosimy o odpowiednie ustawienie filtrów antySPAMowych i kategorii wiadomości.

Powyższe uwagi dotyczą w szczególności użytkowników GMAIL.


Przesyłkę można anulować jeśli nie została ona odebrana przez kuriera lub nie została dostarczona do punktu odbioru lub paczkomatu. W takim wypadku środki za przesyłkę zostaną zwrócone na konto pre-paid, które będzie można wykorzystać do opłacenia kolejnego zamówienia. Aby móc korzystać z funkcjonalności pre-paid należy zarejestrować konto w serwisie smartkurier.pl. W szczególnym przypadkach może zostać pobrana zgodna z cennikiem opłata za anulację przesyłki (np.: w przypadku gdy kurier przyjechał po odbiór przesyłki i nie została ona wydana).


Tak zwane przeadresowanie to zmiana adresu doręczenia przesyłki w trakcie wykonywania usługi.
Zdarza się, że usługa doręczenia przesyłki została opłacona, kurier już ją odebrał, nasza przesyłka jest więc „w drodze”, i nagle okazuje się, że:
- podaliśmy błędny adres doręczenia,
lub
- adresat poprosił o zmianę adresu doręczenia,
lub
- adresat odmówił przyjęcia i przekazaliśmy informację aby doręczyć przesyłkę do innego adresata,
lub
- z innego powodu musimy „przekierować” przesyłkę na inny adres doręczenia.


Wówczas powinniśmy jak najszybciej powiadomić pracowników serwisu smartkurier.pl (na przykład wysyłając wiadomość przez formularz kontaktowy) o konieczności zmiany adresu doręczenia (czyli o konieczności tzw. przeadresowania). Pracownicy serwisu smartkurier.pl wyślą stosowne dyspozycje do przewoźnika, jednak jako pośrednik także musimy zostać poinformowani o zmianie adresu. Taka „przeadresowana” przesyłka będzie miała nowy numer i nowy dokument transportowy (etykietę).

W przypadku przesyłek za pobraniem, zmiana adresu doręczenia przesyłki będzie się wiązała z opóźnieniami w przekazywaniu kwoty należnej nadawcy. Żeby zminimalizować te opóźnienia, powinniśmy jak najszybciej poinformować pracowników smartkurier.pl o zmianie adresu doręczenia przesyłki.

Należy także pamiętać, że przeadresowanie przesyłki wiąże się z dodatkowymi opłatami – patrz Cennik (należy w tabeli odnaleźć pozycję: Przeadresowanie przesyłki w trakcie wykonywania usługi).

Przypominamy także o bezwzględnej konieczności nadawania przesyłek na dokumentach transportowych wygenerowanych przez serwis smartkurier.pl gdyż warunkiem otrzymania kwoty pobrania w terminie jest nadanie przesyłki na dokumencie transportowym wygenerowanym przez serwis smartkurier.pl.


Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd, a zamówienie zostało opłacone i poprawnie przyjęte przez system przewoźnika (czyli został wygenerowany numer przesyłki) to w zasadzie nie ma możliwości poprawienia błędu ponieważ zlecenie jest automatycznie wysyłane do przewoźnika. W takim wypadku można wysłać do nas informację o anulacji przesyłki w której popełniono błąd. Po anulowaniu przesyłki można złożyć kolejne zamówienie z poprawnymi danymi przesyłki. Jeśli kurier odebrał przesyłkę dla której w zleceniu wprowadzono błędne informacje to w takim wypadku może zostać poprana dopłata za weryfikację przesyłki lub przeadresowanie przesyłki (patrz w cenniku: weryfikacja wagi / wymiarów / kształtu przesyłki, przeadresowanie przesyłki w trakcie wykonywania usługi).

 

Jeśli w zamówieniu pojawił się błąd, a zamówienie zostało opłacone, ale zamówienie nie zostało przyjęte przez system przewoźnika (nie został wygenerowany numer przesyłki) to prawdopodobnie wynika to z błędnie wypełnionego formularza lub błędnie działającego systemu przewoźnika. Jeśli w zamówieniu pojawił się tego typu błąd to w takim wypadku system wysyła automatyczną wiadomość. Takie błędy staramy się poprawiać tak szybko jak to tylko jest możliwe. Poniżej wymieniliśmy większość przyczyn, które mogą być powodem błędów:

- niepoprawne dane Nadawcy lub Odbiorcy

- błędna nazwa miejscowości

- błędny kod pocztowy

- niewypełnione pole telefon

- przewoźnik nie przyjmuje zleceń na wybrany w formularzu dzień

- tymczasowy problem z systemem przewoźnika


Smart Kurier to serwis w którym można złożyć zamówienie na zlecenie odbioru i doręczenia przesyłki przez kuriera lub nadanie i doręczenie przesyłki do punktu obsługi przesyłek lub automatu paczkowego (paczkomatu). Zlecenie odbioru i doręczenia przesyłki zostanie zrealizowane przez wybranego w formularzu przewoźnika.

Aby złożyć zamówienie na zlecenie odbioru i doręczenia należy wypełnić formularz oraz opłacić zamówienie. Po opłaceniu zamówienia, zlecenie odbioru i doręczenie zostanie automatycznie przekazane do wybranego w formularzu przewoźnika.

Aby złożyć zamówienie nie trzeba rejestrować konta w serwisie. Jeśli natomiast chcemy skorzystać z dodatkowych opcji i specjalnej oferty to wówczas należy zarejestrować konta w serwisie.


Aby skontaktować się z obsługą serwisu Smart Kurier należy skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na stronie kontakt. Możesz też wysłać wiadomość bezpośrednio na adres e-mail obsługi serwisu. Znajdziesz go również na stronie kontakt.

Obsługa serwisu pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17. W soboty i niedziele oraz święta (dni wolne) obsługa serwisu nie pracuje. W szczególnych przypadkach obsługa serwisu może udzielić odpowiedzi również w dni wolne oraz poza wskazanymi godzinami.

W celu przyspieszenia odpowiedzi na pytanie dotyczące zamówienia lub przesyłki w wiadomości należy podać adres e-mail wskazany w zamówieniu, numer zamówienia lub numer przesyłki oraz wybrać temat, którego dotyczy pytanie.

Na wszystkie pytania obsługa serwisu Smart Kurier udzieli odpowiedzi tak szybko jak to tylko możliwe.


Kody promocyjne można uzyskać wyszukując aktualne promocje w naszej sieci partnerskiej lub bezpośrednio w serwisie Smart Kurier.

Aktywacja oferty specjalnej poprzez kod promocyjny możliwa jest tylko dla użytkowników posiadających konto w serwisie Smart Kurier.

Kody promocyjne można wykorzystać do aktywacji oferty specjalnej na usługi kurierskie w ramach serwisu Smart Kurier.

Ofertę specjalną na usługi kurierskie, aktywuje się poprzez kod promocyjny w zakładce Twój Cennik po zalogowaniu do serwisu Smart Kurier.


Przedmioty wyłączone z transportu kurierem

  •  Publikacja: 12 listopada 2022 roku

Są przedmioty, jakich nie przewiezie żadna firma. Naturalnie – przewoźnik nie sprawdzi, co znajduje się we wnętrzu każdej paczki i jeśli ktoś zdecyduje się na to, aby w ten sposób przesłać komuś na przykład produkty spożywcze – wówczas robi to na własną odpowiedzialność. Paczka zostanie dostarczona na miejsce, ale w razie wystąpienia nieprawidłowości reklamacja nie zostanie uwzględniona. Jeśli kurier przy nadaniu zorientuje się, że wewnątrz opakowania znajdują się produkty wyłączone z przewozu, może odmówić odebrania przesyłki od nadawcy. Gdy jednak to przeoczy – paczka wciąż może wrócić do nadawcy, gdyż przechodzi jeszcze ona przez kolejne sortownie, gdzie zazwyczaj łatwiej można dostrzec, że zawartość pudełka jest niezgodna z regulaminem przewoźnika.

Tanie wysyłanie – poznaj sposób na oszczędne wysyłanie paczek!

  •  Publikacja: 19 października 2022 roku

Coraz więcej przewoźników decyduje się na to, aby podnieść ceny swoich usług. Wynika to m.in. z niespokojnej sytuacji na rynku paliwowym, wojny Rosji z Ukrainą, jak i globalnej sytuacji gospodarczej, wskazującej na to, że czeka nas recesja. Niemniej – wciąż istnieje szansa na to, aby paczki wysyłać tanio. Klucz leży w korzystaniu z odpowiednich usług, jak i wiedzy dotyczącej zniżek, jakie w określonych okolicznościach przewoźnicy proponują klientom.

Paczkomat czy kurier? Czyli plusy i minusy wybranych usług InPost

  •  Publikacja: 17 października 2022 roku

Dzisiaj w każdym dużym mieście w Polsce znajdują się dziesiątki automatów ze skrytkami na przesyłki, a i w małych miejscowościach często spotyka się te urządzenia. Nic dziwnego – korzystanie z nich wiąże się z ogromną wygodą. Z jednej strony – można w nich odebrać paczkę w dogodnym dla siebie momencie. Po umieszczeniu jej przez kuriera w wybranej skrytce adresat ma 48 godzin na odbiór. Oprócz tego jednak bez wątpienia zaletą jest fakt, że choć przesyłkę nadajesz w paczkomacie, to do adresata wciąż może dostarczyć ją kurier. I to bez tzw. opłaty za jego przyjazd.

DPD nowe etykiety

  •  Publikacja: 27 grudnia 2022 roku

Przewoźnik DPD Polska informuje, iż w trosce o najwyższy poziom ochrony danych osobowych, rozpoczyna proces wdrożenia nowego standardu etykiety paczkowej. W związku mobilnością odbiorców, dostępem do narzędzi umożliwiających zarządzanie przesyłkami oraz z uwagi na elastyczny sposób doręczania przesyłek, przewoźnik zdecydował się na zapewnienie odpowiedniej ochrony danych osobowych na etykietach. Ochrona danych osobowych wdrażana przez DPD Polska polega na anonimizacji danych osobowych odbiorców przesyłek poprzez zastąpienie ciągu znaków gwiazdkami.

InPost i Żabka kończą współpracę

  •  Publikacja: 19 października 2022 roku

Choć jeszcze niedawno Żabka i InPost ogłaszały nowy, pilotażowy program, to wraz z początkiem października tego roku współpraca obu firm została zakończona. Od 7 dnia tego miesiąca w sklepach stacjonarnych tej popularnej w Polsce sieci ani nie odbierze się, ani nie nada przesyłek przewożonych przez InPost. Jakie to ma konsekwencje dla klientów i samego przewoźnika? Zachęcamy do lektury.

Zmiany cen usług kurierskich

  •  Publikacja: 14 października 2022 roku

Dynamiczna sytuacja na rynku związana m.in. z kryzysem energetycznym, wojną w Ukrainie i wzrostem cen paliw sprawia, że usługi z różnych branż zaczynają coraz bardziej drożeć. Firmy transportowe nie są na tym polu wyjątkiem. Począwszy od Poczty Polskiej po innych, globalnych spedytorów – można zauważyć tendencję wzrostową, jeśli chodzi o ceny za poszczególne usługi. Wciąż jednak można skorzystać z tanich przewozów paczek.

Monitoruj swoją przesyłkę!

 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
Masz pytania?
Sprawdź pomoc
Napisz do nas
Obsługa Klienta:
Pn - Pt: 9.00 - 17.00
So - Nd: Nieczynne

Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.