Porady

Jak nadać przesyłkę? Jak zapakować przesyłkę? Co to jest dokument transportowy? Dlaczego warto wybrać Smart Kurier? Informacje na temat rynku usług przewozowych oraz wiele innych porad znajdziesz na Smart Kurier

Zamówiłem odbiór przesyłki, kurier nie przyjechał, co mam zrobić?

 Publikacja: 22 lutego 2022 roku
Kurier nie odebrał przesyłki, Co zrobić?

Kurier nie przyjechał! - pracownicy smartkurier.pl często odbierają takie informacje od zdenerwowanych klientów. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Jedno nie ulega wątpliwości: w serwisie smartkurier.pl reagujemy natychmiast i robimy co w naszej mocy, by tego rodzaju problemy szybko i sprawnie rozwiązywać. Zanim jednak odpowiemy na pytanie, co zrobić w takiej sytuacji, przypomnijmy o kilku zasadniczych kwestiach.

Formularz to podstawa

Wypełniając formularz zamówienia usługi kurierskiej w serwisie smartkurier.pl podajemy miejsce i termin odbioru naszej paczki. Chwilę później (dosłownie – po kilku minutach) informacja ta trafia do wybranego przez nas przewoźnika (firmy kurierskiej). Ten zleca konkretnemu kurierowi zadanie: masz stawić się – w danym dniu, pod wskazany adres, po odbiór przesyłki. Pracownik przewoźnika przyjmuje zlecenie i w terminie puka do naszych drzwi… Tak to powinno wyglądać, i w ogromnej większości przypadków tak właśnie się dzieje. Ale niestety, czasem pojawiają się komplikacje.

Pierwsza z nich może polegać na przykład na błędzie popełnionym przy wypełnianiu formularzu. Taki błąd może zostać wykryty automatycznie. Wtedy poprawia go obsługa serwisu smartkurier.pl. Poprawione zlecenie „idzie dalej”, do przewoźnika. Ale może się zdarzyć również i tak, że błąd nie zostanie wykryty przez system informatyczny. Może go wykryć sam nadawca przesyłki (np. „pomyliłem się wypełniając formularz”) lub przewoźnik (np. „nasz kurier nie może trafić pod wskazany adres, bo taki adres  nie istnieje”). W obydwu przypadkach o takich komplikacjach muszą zostać powiadomieni pracownicy serwisu smartkurier.pl, by mogli podjąć odpowiednie kroki w celu naprawy błędu. Zazwyczaj muszą wówczas skontaktować się z nadawcą przesyłki. Również sam kurier – on w razie problemów chwyta za telefon i stara się „od ręki” pokonywać trudności związane z dotarciem pod wskazany adres. Dlatego tak ważne jest, by w formularzu zamówienia podawać numery telefonów. I jeszcze jedna, ważna uwaga: jeśli, już po wysłaniu formularza sami zorientujemy się, że podaliśmy zły adres, nie czekajmy, niezwłocznie skontaktujmy się z pracownikami serwisu smartkurier.pl (na stronie internetowej znajdziemy formularz kontaktowy). Im wcześniej to zrobimy, tym lepiej, przekazanie na czas właściwej informacji pozwoli uniknąć kurierowi konieczności wykonania niepotrzebnej pracy.

A co w przypadku, kiedy kurier nie przyjechał do nas, mimo że formularz został wypełniony prawidłowo?

Zanim podniesiemy alarm, zwróćmy uwagę na kilka zasad, które ów przyjazd regulują.

Możesz dostać telefon od kuriera – ale nie zawsze

Jeśli zależy nam na czasie, możemy w formularzu, jako dzień odbioru przesyłki wskazać ten sam dzień, w którym ją zamawiamy. Nie powinniśmy jednak liczyć na to, że zawsze uda się to tak szybko załatwić. 

Co do zasady, nie ma możliwości umówienia się z kurierem na konkretną godzinę. Odbierze on przesyłkę w dzień roboczy w godzinach od 8.00 do 17.00 (zazwyczaj). Niekiedy przewoźnik podaje numer telefonu do kuriera, można więc próbować się z nim skontaktować i ustalić konkretną godzinę spotkania, jednak – pamiętajmy, kurier nie ma obowiązku godzić się na takie rozwiązanie. Praktyka działania wskazuje, że najczęściej dzwoni do klienta na kilka minut przed wizytą, żeby upewnić się, czy nadawca przesyłki czeka pod wskazanym adresem.

Nie powinniśmy również zapominać, że wskazany przez nas w formularzu dzień odbioru paczki jest terminem orientacyjnym i nie jest w żaden sposób „gwarantowany”. Więc jeśli danego dnia kurier nie przyjechał, to jeszcze nie powód by reklamować usługę (choć oczywiście każdy klient ma do tego niezbywalne prawo). Najprawdopodobniej kurier pojawi się u nas następnego dnia.

Kurier nie dał rady – bywa i tak…

To prawda, że kurierzy czasami nie mogą zdążyć z obsługą zleceń z danego dnia. Może się tak zdarzyć ze względu na to, że jest zbyt dużo paczek „do obsłużenia” w danym rejonie i firma kurierska nie wyrabia się w czasie. Tak dzieje się na przykład przed świętami. Wtedy warto sobie przypomnieć, co już powyżej zostało zaznaczone, że wskazane w formularzu terminy są orientacyjne... i oczywistym jest, że lepiej złożyć zamówienie wcześniej, jeśli chcemy mieć przekonanie (albo pewność), że wysyłany przedmiot znajdzie się na czas we właściwym miejscu. Na przykład pod choinką.

Pamiętajmy także, że mogą się zdarzyć inne, nie dające się przewidzieć okoliczności uniemożliwiające dostarczenie na czas przesyłki, na przykład awaria auta lub wypadek samochodowy, śnieżyca, huraganowy wiatr… Kurierzy to nie maszyny, a paczki trzeba fizycznie przetransportować z jednego miejsca do drugiego i jak dotąd nie wynaleziono żadnej niezawodnej technologii, która wyręczyłaby człowieka w tej mierze. Krótko mówiąc: nie wszystko da się przewidzieć, nie wszystkiemu można zapobiec.

Kurier nie przyjechał. Co robić?

Czekaliśmy… I nic. Kurier nie pojawił się po odbiór przesyłki, mimo że wskazany w formularzu dzień już minął. Sprawdziliśmy, z naszej strony wszystkie czynności zostały wykonane poprawnie. Co teraz?

Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta: czekać z przygotowaną paczką, w tym samym miejscu. W większości przypadków kurier pojawi się u nas dnia następnego, przyjedzie pod adres wskazany w formularzu, w godzinach swojej pracy, zwykle między od 8.00 a 17.00 (godziny, w których kurierzy odbierają przesyłki znajdą się w „szczegółach zamówienia” – w mailu, który jest wysyłany do klientów po opłaceniu zamówienia przesyłki).

Ale… w porządku, odczekaliśmy jeden dzień, a kuriera  dalej nie ma… Co wtedy?

Wtedy należy skontaktować się z serwisem smartkurier.pl i napisać ponaglenie. Natychmiast zostanie odebrane przez naszych pracowników, którzy podejmą czynności w celu wyjaśnienia sytuacji i rozwiązania problemu.

W takiej sytuacji możemy spodziewać się, że usłyszymy (przeczytamy w mailu) przeprosiny od przewoźnika, który uzna, że opóźnienie nastąpiło z jego winy. Do pracowników serwisu smartkurier.pl należy teraz zadanie jak najszybszego „załatwienia” sprawy. To może wiązać się z koniecznością ponownego wydrukowania nowej etykiety (klient otrzyma ją w mailu) i przyklejenia jej do paczki, jednak nie zawsze jest to konieczne. Szczegółowych instrukcji udzielą pracownicy smartkurier.pl.

Mimo że nam wszystkim zależy na terminowym dostarczeniu wysyłanych przedmiotów, i że opóźnienia wywołują stres, starajmy się zachować spokój. Kurier nie przyjechał? Trudno, nic na to już nie poradzimy. Najpierw upewnijmy się, czy wina za niedogodności nie leży po naszej stronie. Na przykład sprawdźmy kod pocztowy, czy na pewno wpisaliśmy go poprawnie. I bądźmy wyrozumiali dla kurierów. To ludzie, którzy wykonują niełatwą i odpowiedzialną pracę, i często muszą borykać się z okolicznościami, na które nie mają wpływu.

« Powrót    Udostępnij
 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
BSSI sp. z o.o.
Wały Piastowskie 1 / 812
80-855 Gdańsk
Email: kontakt@smartkurier.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.