Porady

Jak nadać przesyłkę? Jak zapakować przesyłkę? Co to jest dokument transportowy? Dlaczego warto wybrać Smart Kurier? Informacje na temat rynku usług przewozowych oraz wiele innych porad znajdziesz na Smart Kurier

U kogo zamówić przesyłkę? U przewoźnika czy pośrednika?

 Publikacja: 04 marca 2022 roku

Zazwyczaj wygląda to w sposób następujący: chcę nadać przesyłkę, więc szukam w internecie firmy kurierskiej, znajduję i od razu przechodzę do samego zamówienia. Mało kto zastanawia się, z czyjej usługi w tym momencie korzysta, bezpośrednio przewoźnika czy pośrednika.

Na początek więc wyjaśnijmy, co znaczą te dwa pojęcia.

Przewoźnik i pośrednik – na czym polega różnica?

Przewoźnik (firma kurierska) to firma, której zadaniem jest fizyczne dostarczenie przesyłki pod wskazany adres, na zlecenie klienta. To ona zatrudnia kurierów, prowadzi magazyny, itd., ogólnie rzecz biorąc: zajmuje się logistyką dostaw.

Pośrednik zaś to firma, która ma podpisane umowy z wieloma przewoźnikami (firmami kurierskimi), i w imieniu klienta „załatwia” realizację takiej usługi. Nie zatrudnia kurierów, nie zajmuje się samym procesem doręczania. Ale stara się zaproponować klientowi najkorzystniejszą cenę na rynku (przedstawia oferty różnych przewoźników), a poza tym w razie problemów podejmuje się ich rozwiązania.

Zamawianie przesyłki – przewoźnik czy pośrednik – u kogo korzystniej?

Co do zasady – jeśli prowadzisz biznes, w ramach którego wysyłasz dużo przesyłek, robisz to regularnie, wiesz na przykład, że w każdy poniedziałek i czwartek będziesz miał ich określoną ilość, to będzie dla ciebie opłacalne podpisać umowę z samym przewoźnikiem. W każdym innym przypadku korzystniej będzie zamówić przesyłkę u pośrednika.

Dlaczego? Już tłumaczymy.

Przewoźnik czyli firma kurierska: zalety i wady współpracy

Jeśli podpiszesz z przewoźnikiem umowę na wysyłanie dużej ilości przesyłek, możesz negocjować bardziej korzystną cenę. Możesz także umówić się – o ile jest to dla ciebie wygodne, że w danym dniu tygodnia kurier będzie odbierał te przesyłki z określonego miejsca, nie będziesz musiał go każdorazowo go zamawiać.

Jednak, jeśli podejmiesz współpracę z przewoźnikiem, będziesz zobowiązany umową, w której zadeklarujesz ilość przesyłek, które będziesz chciał wysłać. Oznacza to między innymi, że jeśli w danym okresie czasu, nie wyślesz tylu paczek, ile zadeklarowałeś w umowie, przewoźnik będzie mógł (zwykle tak się dzieje) naliczyć ci dodatkową opłatę. W efekcie wysłanie przesyłki okaże się droższe.

Pośrednik: zalety i wady współpracy

Z pośrednikiem nie musisz podpisywać żadnych umów. Do niczego nie musisz się zobowiązywać. Nieważne, czy będziesz wysyłał dużo, czy mało przesyłek. Za każdym razem będziesz mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Może się zdarzyć, że wysłanie dużej paczki będzie tańsze u jednego, zaś mniejszej u innego… W jednym przypadku czas dostawy będzie miał kluczowe znaczenie, w innym – już nie… Korzystanie z usług pośrednika daje elastyczność, za każdym razem zamawianą usługę możesz dostosować do swoich potrzeb wybierając taką, nie inną firmę kurierską. Ten wybór należy do ciebie – po wpisaniu podstawowych parametrów twojej przesyłki, zobaczysz proponowaną cenę za usługę jej doręczenia – różną u rożnych przewoźników.

Warto także zaznaczyć, że w zdecydowanej większości przypadków (wyłączywszy te, w których wysyła się naprawdę dużo przesyłek), korzystając z usług pośrednika, zapłacisz za przesyłkę mniej niż bezpośrednio u przewoźnika. To dlatego, że pośrednicy, „obsługując” wielu klientów mogą z firmami kurierskimi wynegocjować takie ceny, których nie są w stanie wynegocjować klienci indywidualni.

A jeśli chodzi o wady korzystania z usług pośrednika? Za każdym razem trzeba zamawiać przesyłkę, umawiać się z kurierem na jej odbiór. Nie dzieje się tak, że kurier przybywa pod wskazany adres stale w określonych terminach. To dla niektórych może być uciążliwe, choć z drugiej strony, wypełnienie stosownego formularza, na przykład na stronie smartkurier.pl, nie zajmuje więcej niż kilka minut.

W razie problemów – kto pomoże?

Może się zdarzyć, że kurier nie trafi po odbiór paczki lub nie przekaże jej pod wskazany adres w wyznaczonym terminie. Jeśli usługa doręczenia przesyłki będzie realizowana bezpośrednio przez przewoźnika, to trzeba będzie to wyjaśniać z jego pracownikami. Jeśli jednak wybierzesz usługę pośrednika, będziesz mógł zgłosić swoje wątpliwości u niego – na przykład w serwisie smartkurier.pl, za pomocą specjalnego formularza. Wówczas problem rozwiązuje pracownik pośrednika – to on kontaktuje się z kurierem lub przedstawicielami jego firmy i wyjaśnia, skąd w danym przypadku wziął się problem, i co można w związku z tym zrobić. Informację zwrotną na ten temat otrzymasz również od pośrednika.

« Powrót    Udostępnij
 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
BSSI sp. z o.o.
Jana Heweliusza 11 / 811
80-890 Gdańsk
Email: kontakt@smartkurier.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.