Porady

Jak nadać przesyłkę? Jak zapakować przesyłkę? Co to jest dokument transportowy? Dlaczego warto wybrać Smart Kurier? Informacje na temat rynku usług przewozowych oraz wiele innych porad znajdziesz na Smart Kurier

Paczka w Ruchu czyli jak nadać przesyłkę w punkcie obsługi paczek.

 Publikacja: 27 lutego 2021 roku

Od kiedy powstały Punkty Obsługi Paczek nadawanie przesyłki jest coraz wygodniejsze. Do niedawna trzeba było zamawiać kuriera lub szukać najbliższego paczkomatu. Obecnie wysłanie przesyłki jest jeszcze łatwiejsze. Punkty Obsługi Paczek są lokalizowane w kioskach Ruchu, ale nie tylko, również w sklepach, do których i tak codziennie chodzimy po najpotrzebniejsze produkty.

Gdy chcemy nadać przesyłkę, powinniśmy wejść na stronę internetową smartkurier.pl. Znajduje się tu wyszukiwarka. Wpisujemy adres, i po chwili widzimy na mapce wszystkie pobliskie miejsca, w których możemy nadać lub odebrać przesyłkę. W dużych miastach jest ich naprawdę sporo. Weźmy dla przykładu centrum Warszawy – skrzyżowanie ulic Jana Pawła II i Alei Solidarności. Przy samym skrzyżowaniu są dwa Punkty Obsługi Paczek, kolejny 300 metrów dalej, następne zaś znajdują się w odległości 500 i 600 metrów [zobacz przykład działania wyszukiwarki punktów POP].

Wybieramy konkretny Punkt Obsługi Przesyłek, otwiera nam się okno – i pojawiają dwie opcje: „zaplanuj trasę” oraz „nadaj przesyłkę”. Po sprawdzeniu dokładnej lokalizacji kiosku Ruchu lub sklepu przyjmującego paczki, możemy nadać przesyłkę wypełniając formularz.

Do formularza wpisujemy między innymi dane nadawcy i adresata (ważne: nie zapomnijmy podać numerów telefonów), możemy wybrać opcje dodatkowe (np. przesyłkę za pobraniem) oraz wskazujemy Paczka w Ruchu. Płacimy za pomocą karty lub tak zwanej „szybkiej płatności internetowej”.

Po akceptacji płatności otrzymujemy wiadomość zawierającą dokument transportowy (etykietę) który, naklejamy na przesyłkę i oddajemy w sklepie lub kiosku Ruchu. Wkrótce przybędzie po nią kurier i paczka wyruszy w podróż do adresata. Co to jest dokument transportowy? Czytaj TUTAJ.

Gdy paczka dotrze do punktu, odbiorca otrzyma sms-em powiadomienie – dowie się, do którego Punktu Obsługi Paczek ma się wybrać po odbiór. Dlatego, wypełniając formularz sprawdźmy, gdzie w pobliżu miejsca pobytu adresata znajduje się najbliższy taki punkt – tak, żeby mógł szybko i komfortowo odebrać przesyłkę. Najlepiej ustalić to wcześniej z odbiorcą przesyłki.

Sieć Punktów Obsługi Przesyłek rozwija się dynamicznie. To usługa, która wpisuje się już w biznesowy i społeczny krajobraz Polski. Być może za jakiś czas stanie się to tak powszechne, że niemal w każdym punkcie handlowym czy usługowym będziemy mogli nadać i odebrać przesyłkę.

« Powrót    Udostępnij
 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.
Kontakt
BSSI sp. z o.o.
Jana Heweliusza 11 / 811
80-890 Gdańsk
Email: kontakt@smartkurier.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.