Porady

Jak nadać przesyłkę? Jak zapakować przesyłkę? Co to jest dokument transportowy? Dlaczego warto wybrać Smart Kurier? Informacje na temat rynku usług przewozowych oraz wiele innych porad znajdziesz na Smart Kurier

Jak zamówić kuriera

 Publikacja: 06 marca 2021 roku

W serwisie smartkurier.pl możemy zamówić kuriera, wysłać przesyłkę – krajową lub zagraniczną, lub nadać przesyłkę w paczkomacie. Nie powinno sprawić to nam najmniejszych trudności. Zrobimy to za pomocą łatwego w obsłudze, intuicyjnego formularza, bez podpisywania umowy i bez konieczności logowania się w serwisie. Jak zamówić kuriera? Generalnie sprowadza się to do następujących punktów:

  • Zapakuj paczkę
  • Wypełnij formularz
  • Opłać zamówienie
  • Dołącz do paczki dokumenty transportowe
  • Wydaj paczkę kurierowi lub dostarcz ją do paczkomatu lub punktu obsługi paczek (POP)

 

Od czego zacząć?

Pamiętajmy, że zanim zamówimy kuriera, przesyłka powinna być zapakowana, zważona i zmierzona. Jej waga i rozmiar będziemy musieli wpisać do elektronicznego formularza. Poza tym kurier może pojawić się już kilkanaście minut po opłaceniu zamówienia, i wówczas powinniśmy być już gotowi do przekazania mu właściwie zapakowanej przesyłki. Dlatego radzimy najpierw przygotować przesyłkę. Ważne jest, żebyśmy właściwie zapakowali przedmioty, które chcemy wysłać. Jak to zrobić? Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ: Porady: Jak zapakować Przesyłkę

 

Formularz w serwisie SmartKurier

Na stronie smartkurier.pl odnajdujemy zakładkę: „wyślij przesyłkę”. Klikamy w nią. Tu czeka na nas formularz. Wypełniając go podajemy następujące dane:

  • typ opakowania (koperta, paczka, paleta),
  • ilość opakowań,
  • wymiary opakowania,
  • wagę opakowania,
  • rodzaj opakowania,
  • przewoźnika realizującego usługę,
  • dane nadawcy,
  • dane odbiorcy,
  • paczkomat nadania i doręczenia (w przypadku przesyłki „paczkomatowej”),
  • usługi dodatkowe takie jak np. ubezpieczenie czy pobranie (opcjonalnie).

Po wypełnieniu formularza system automatycznie obliczy cenę końcową usługi uwzględniając wszystkie zaznaczone opcje.

 

Dokumenty transportowe – nie zapomnijmy o nich

Kolejny krok: dodajemy zamówienie do koszyka, upewniamy się raz jeszcze, czy wprowadzone dane nie zawierają błędu. Czas na opłacenie zamówienie za pomocą karty płatniczej, e-płatności lub metodą pre-paid (w tym ostatnim przypadku musimy się wcześniej zalogować).

Po autoryzacji płatności na nasz e-mail zostanie wysłane podsumowanie. Ważny jest załącznik do tego maila! Znajdują się tam dokumenty transportowe, które teraz trzeba wydrukować i przykleić na przesyłkę. Dla użytkowników zalogowanych w serwisie dokumenty transportowe dostępne są również w Panelu Klienta.

W szczególnych przypadkach dokumentów nie trzeba drukować, gdyż są one dostarczane przez kuriera - dotyczy to niektórych przewoźników lub szczególnych rodzajów usług, na przykład „importu do Polski” – więcej informacji – znajdziesz TUTAJ: Porady: Import przesyłki z zagranicy do Polski

Po autoryzacji płatności zlecenie odbioru przesyłki zostanie przesłane automatycznie do wybranego przewoźnika. W zależności od wybranej firmy kurierskiej oraz godziny autoryzacji płatności, kurier odbierze przesyłkę ze wskazanego w zleceniu adresu i dostarczy ją w ciągu kilkudziesięciu godzin pod wskazany w zleceniu adres odbiorcy.

W przypadku wybrania usług Paczkomaty lub punktu POP przesyłkę należy nadać w wybranym (wskazanym w formularzu zamówienia) paczkomacie lub punkcie POP.

 

O czym trzeba pamiętać?

Kurierzy odbierają i doręczają przesyłki w dni robocze w godzinach 8.00 -17.00. Trzeba więc być w tym czasie obecnym we wskazanej w formularzu lokalizacji.

Przesyłka musi być odpowiednio zapakowana przed przybyciem kuriera – kurier nie będzie czekał na zapakowanie.

Przed przybyciem kuriera należy do przesyłki przykleić dokumenty transportowe.

W szczególnych przypadkach dokumenty transportowe dostarcza kurier – informacja na ten temat dostępna jest w szczegółach zamówienia oraz w formularzu w zakładce: „wyślij przesyłkę”.

Jeśli w formularzu wskażemy, że chcemy nadać paczkę w paczkomacie lub punkcie POP (Punkt Obsługi Przesyłek), to przesyłkę należy dostarczyć do wskazanego punktu nadawczego.

Wybrana data nadania nie jest datą gwarantowaną lecz przewidywaną. Kurierzy (generalnie rzecz biorąc) odbierają przesyłki we wskazanym w formularzu terminie. Zdarza się jednak, że ze względu na różne sytuacje może się ów termin zmienić.

O czym jeszcze warto pamiętać przy nadawaniu przesyłki kurierskiej? Czytaj TUTAJ: Porady: Przesyłka kurierska o czym pamietać

« Powrót    Udostępnij
 

smartkurier

Smart Kurier to najlepsza na rynku oferta na przesyłki kurierskie dla firm i Klientów indywidualnych. Koperty, paczki, palety, odbierane bezpośrednio z Twojej firmy lub domu.

Kontakt

BSSI sp. z o.o.
Jana Heweliusza 11 / 811
80-890 Gdańsk
Email: kontakt@smartkurier.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone BSSI sp. z o.o.
Płatności obsługuje Tpay.com
   

Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Kliknij przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.