Przesyłki w punkcie obsługi paczek - Orlen Paczka obsługuje przesyłki poprzez punkty obsługi paczek w obrocie krajowym czyli przesyłki nadawane w punkcie nadawczym w Polsce i doręczane do punktu doręczenia w Polsce. Wyszukiwarka punktów obsługi paczek dostępna jest w zakładce pomoc.
Przesyłki standardowe - punkt obsługi paczek Orlen Paczka obsługują koperty oraz paczki zapakowane w opakowania standardowe czyli kartonowe o kształcie prostopadłościanu.
Przesyłki niestandardowe - punkt obsługi paczek Orlen Paczka NIE obsługują przesyłek niestandardowych. W punkcie obsługi paczek Orlen Paczka można nadać wyłącznie przesyłki standardowe.
Dodatkowe informacje na temat rodzajów opakowań można znaleźć w zakładce pomoc.
Przesyłki za pobraniem - punkty obsługi paczek Orlen Paczka obsługują przesyłki pobraniowe, czyli gdy podczas wydania przesyłki Odbiorcy, w punkcie pobierana jest opłata określona w formularzu Smart Kurier. Po wpłaceniu wymaganej kwoty przesyłka zostaje wydana Odbiorcy. Kwota, którą zostanie pobrana w punkcie obsługi paczek od Odbiorcy przy odbiorze przesyłki, przekazywana jest przelewem na wskazane formularzu Smart Kurier konto bankowe Nadawcy.
Ubezpieczenie przesyłki - punkty obsługi paczek Orlen Paczka obsługują przesyłki z ubezpieczeniem. Należy pamiętać, iż w przypadku uszkodzenia lub zagubienia przesyłki, ubezpieczenie wypłacane jest w oparciu o dokumentację fotograficzną przesyłki oraz wartość potwierdzoną stosowanym dokumentem (np.: dokument zakupu). Należy pamiętać, aby przesyłka była zapakowana w sposób, który zminimalizuje możliwość jej uszkodzenia podczas transportu i aby jej zawartość nie zawierała przedmiotów lub towarów wykluczonych z przewozu. Jeśli przesyłka nie została prawidłowo zapakowana ubezpieczenie może nie zostać wypłacone.
Odbiór i doręczenie przesyłek obsługiwanych przez Paczkomaty InPost.
W przypadku usługi Orlen Paczka przesyłkę należy nadać w punkcie obsługi paczek, który został wybrany w formularzu Smart Kurier w sekcji Nadawca. Przesyłka zostanie dostarczona do punktu obsługi paczek wskazanego w formularzu Smart Kurier w sekcji Odbiorca. Przesyłkę należy dostarczyć do punktu obsługi paczek i odebrać z punktu obsługi paczek w określonym przez Orlen Paczka czasie. Tę informację otrzymamy SMS'em lub e-mailem po złożeniu zamówienia.
Przed nadaniem przesyłki w punkcie obsługi paczek, należy zapakować przesyłkę oraz wydrukować i przykleić do przesyłki dokumenty transportowe. Bez dokumentów transportowych przesyłka nie zostanie przyjęta przez obsługę w punkcie obsługi paczek.
Przesyłka zostanie odebrana przez kuriera z punktu obsługi paczek i doręczona do punktu obsługi paczek wskazanego w formularzu Smart Kurier w sekcji Odbiorca. Przesyłki doręczane są do punktu obsługi paczek najczęściej następnego dnia roboczego licząc od daty przekazania przesyłki do punktu obsługi paczek, jednak z zastrzeżeniem, iż nie jest to termin gwarantowany.
Przesyłkę z punktu obsługi paczek odbieramy poprzez podanie numeru telefonu oraz specjalnego kodu, który zostanie wysłany poprzez SMS lub e-mail. Należy pamiętać, aby numer telefonu lub adres e-mail podany w formularzu Smart Kurier był poprawny.
Przesyłki można nadawać i odbierać w punkcie obsługi paczek w godzinach otwarcia wybranego w formularzu punktu. Należy pamiętać i czas dostarczenia przesyłki do punktu obsługi paczek i odbioru przesyłki z punktu obsługi paczek jest limitowany.
Informacje dotyczące parametrów przesyłek, sposobów pakowania oraz towarów wykluczonych z przewozu znajdują się w zakładce Parametry Przesyłek.
Sprawdź ceny usług Orlen Paczka, a jeśli interesuje Cię oferta indywidualna sprawdź ofertę dla firm.
Informacje o przewoźniku Orlen Paczka. Orlen Paczka to marka należąca do PKN Orlen. Powstała w wyniku przejęcia przez PKN Orlen marki Paczka w Ruchu. Zanim marka Paczka w Ruchu została przejęta przez PKN Orlen, usługa była świadczona przez Polską firmę Ruch S.A. z ponad 100 letnią historią. Ruch istnieje na Polskim rynku od 1918 roku i obecnie zajmuje się głównie kolportażem i sprzedażą prasy. Po przejęciu przez PKN Orlen, Ruch wspólnie z nowym właścicielem rozwija usługi logistyczne związane z obsługą przesyłek poprzez sieć punktów obsługi przesyłek (POP). Sieć punktów obsługi przesyłek (POP) obsługiwanych przez Ruch, a obecnie Orlen, rozwija się bardzo dynamicznie. Na początku usługa oferowana była w punktach nazywanych potocznie jako Kiosk Ruchu, a w chwili obecnej przesyłki obsługiwane są również poza Kioskami Ruchu, np.: w niewielkich lokalnych sklepach i stacjach benzynowych. Planowane jest również uruchomienie automatów paczkowych w których będzie można nadać i odebrać przesyłki.