Tu znajdziesz aktualne i archiwalne informacje dotyczące serwisu Smart Kurier, przewoźników obsługujących zlecenia na przesyłki kurierskie oraz najważniejsze informacje dotyczące rynku logistycznego.
Firma InPost to jeden z największych przewoźników na polskim rynku, wyróżniający się przede wszystkim tym, że na terenie całego kraju spopularyzował tzw. Paczkomaty – automaty ze skrytkami na przesyłki, z których paczkę można odebrać w ciągu 48 godzin od umieszczenia jej w jednej z zamykanych półek. Urządzenia te dostępne są przez 24 godziny na dobę. A przynajmniej zdecydowana większość z nich. Firma stale rozwija też swoje usługi i o tym dowiesz się więcej z poniższego artykułu. Zapraszamy do czytania!
Teoretycznie PaczkoPunkty w ofercie InPost nie są niczym nowym. Jednak do tej pory nie były one tak silnie eksponowane w ofercie. Obecnie natomiast coraz więcej lokalnych działalności – aptek, sklepów itp. zostaje partnerami firmy, świadcząc klientom przewoźnika usługi związane z wydawaniem i odbieraniem paczek. Jak to działa i czym się różni od klasycznych Paczkomatów?
Przede wszystkim PaczkoPunkty to miejsce, gdzie trafiają przesyłki do odbioru, gdy:
Ponadto w placówkach tych można nadać paczkę do wysyłki.
Główna różnica między PaczkoPunktami, a Paczkomatami leży w tym, że w punktach tych obsługą zajmują się ludzie. Nie ma więc skrytek, tylko przesyłki są podawane np. przez pracowników sklepu po uprzedniej weryfikacji, czyli podaniu numeru telefonu i kodu, który został przesłany mailem lub do aplikacji InPost. Korzystanie z usług jednak pozostaje wciąż tak samo proste, szczególnie jeśli skorzysta się z opcji "Wyślij paczkę w Paczkomacie", znajdującej się w ofercie SmartKurier. Zamiast jednak Paczkomatu, wystarczy wskazać PaczkoPunkt. Procedura pozostaje niemal ta sama.
Od stycznia 2022 roku trwa również pilotażowy program współpracy Żabki i InPostu, na którego podstawie przewoźnik zaczął instalować w sklepach sieci swoje automaty. Naturalnie – dużo mniejsze od tych, jakie stoją na zewnątrz różnych budynków, jednak wciąż oferujące wygodne odbieranie i nadawanie przesyłek. Dzięki wykorzystaniu powszechności placówek Żabki Paczkomaty InPost mają szansę znaleźć się w niemal każdym większym i mniejszym mieście, bliżej klientów spedytora niż kiedykolwiek. Już teraz automatów jest około 16 tysięcy, a dzięki tej współpracy może być ich znacznie więcej.
Łatwo da się je odnaleźć, korzystając np. z wyszukiwarki Paczkomatów. Aby to zrobić, wystarczy wpisać tylko miejscowość i ulicę. Znajdziesz tam informacje nie tylko o lokalizacji najbliższych urządzeń i PaczkoPunktów, ale również punktów odbioru w Żabkach właśnie. Są one oznaczone specjalnym, zielonym znacznikiem.
Paczkomaty typu InDoor pojawiały się już wcześniej. Spotyka się je m.in. w galeriach handlowych i zadaszonych pasażach. Teraz InPost decyduje się rozwinąć ich sieć, co z jednej strony – rozszerza dostępność automatów z przesyłkami, a z drugiej – stanowi kolejne udogodnienie dla klientów. Wszak łatwiej zaplanować dzień, gdy wybierając się na zakupy do ulubionego sklepu, będzie jednocześnie można odebrać lub nadać swoją przesyłkę. Należy jednak zwrócić uwagę na jedną rzecz – w przeciwieństwie do Paczkomatów wolnostojących na zewnątrz, te urządzenia nie będą dostępne przez 24 godziny na dobę, a jedynie w godzinach funkcjonowania konkretnej placówki handlowej.
InPost bez wątpienia ma wielkie ambicje. Dowodzą tego kolejne podbijane rynki i wdrażanie nowych i rozwijanie obecnych usług. To z kolei sprawia, że są one bardziej dostępne dla biznesowych, jak i prywatnych klientów. Zlecanie wysyłek zaś może być jeszcze łatwiejsze, jeśli sięgasz po usługi SmartKurier. Wystarczy, że skorzystasz z ww. formularza wysyłki w paczkomacie lub zdecydujesz się na zamówienie kuriera w trzech krokach. Chcesz znaleźć najlepszą usługę transportową dla siebie? Skontaktuj się z nami!