Tu znajdziesz aktualne i archiwalne informacje dotyczące serwisu Smart Kurier, przewoźników obsługujących zlecenia na przesyłki kurierskie oraz najważniejsze informacje dotyczące rynku logistycznego.
Na skutek agresji ze strony Rosji w Ukrainie wybuchła wojna. W tej sytuacji dostarczanie przesyłek i ich odbiór na terenie tego kraju mogą być niemożliwe.
Pozostali wiodący przewoźnicy (DHL, GLS, UPD, DPD) jak na razie (25.02.2022, godz. 18:30) nie informują na stronach internetowych o wstrzymaniu bądź kontynuowaniu realizacji swoich usług w kraju ogarniętym wojną. Oczywiste jest jednak, że dostarczenie przesyłki do takich miast, jak Kijów czy Mariupol, gdzie prowadzone są działania wojenne, może okazać się niemożliwe. Inaczej może być na przykład w przypadku dostarczenia paczki do Lwowa, gdzie – przynajmniej w dniu dzisiejszym (25.02.2022), było stosunkowo bezpiecznie.
Sytuacja zmienia się z dnia na dzień, czy też wręcz z godziny na godzinę. Dlatego przed podjęciem decyzji o wysłaniu paczki do Ukrainy należy upewnić się, czy dana firma kurierska podejmie się realizacji takiego zlecenia. W związku z bardzo szybko zmieniającą się sytuacją w tym kraju, należy także pamiętać, że obecnie żaden przewoźnik nie może zagwarantować sprawnego dostarczenia przesyłki do Ukrainy, niezależnie od tego, co deklarują jego pracownicy i jakie jest oficjalne stanowisko firmy.
Więcej aktualności przeczytasz w serwisie smartkurier.pl.